Vuoden 2022 parhaat teot palkittiin TAMK-konferenssissa

Julkaistu 3.2.2023
Tampereen ammattikorkeakoulu
TAMKin pedagoginen teko 2022 -palkinto
Vuoden 2022 Pedagoginen teko -palkinnosta iloitsivat (vas.) Renata Brito, Jussi Hulkkonen, Pia Hautamäki, Sini Jokiniemi, Tuula Laitinen, Pauliina Airaksinen-Aminoff ja Minttu Rantanen.
Ensimmäistä kertaa TAMK-konferenssin historiassa jaettiin kolme tunnustuspalkintoa, vuoden 2022 parhaista teoista: perinteiset Vuoden pedagoginen teko ja Vuoden TKI-teko ja uutena Vuoden TAMK-teko.

TAMK-konferenssi on Tampereen ammattikorkeakoulun henkilöstön yhteinen vuosittainen tapahtumapäivä, joka pidettiin nyt kahdeksatta kertaa. Henkilöstö sai ehdottaa palkittavia tekoja, joista parhaille palkinnot jakoivat 2.2.2023 konferenssipäivän päätteeksi vararehtorit Sanna Wesanko ja Ari Sivula.

Vuoden pedagoginen teko: Sales Day

Renata Brito, Jussi Hulkkonen, Tuula Laitinen, alumni Henna Paakinaho, opettajat Pia Hautamäki, Sini Jokiniemi, Pauliina Airaksinen-Aminoff, opiskelijat Liina Rouhe ja Severi Salomaa.

• "Sales Day järjestettiin jo 10. kerran. Nyt puolen päivän pituinen tilaisuus järjestettiin teemalla "Inhimillinen taajuus" ja ensimmäisen kerran LinkedInin Live -tapahtumana. Tapahtuma kokosi 580 osallistujaa ympäri Suomen, ja sadat yritykset verkottuivat toistensa ja markkinoinnin ja myynnin opiskelijoiden kanssa aktiivisesti päivän aikana.
    Sales Day -tapahtuma yhdistää hienosti opiskelijat ja työelämän ammattilaiset sekä meidän omat opettajamme. Marraskuun tilaisuudessa oli erittäin hyvä, kannustava, positiivinen ilmapiiri, joka välittyi hyvin kaikille osallistujille. Palaute tapahtumasta oli kiittävää. "Verkkoseminaari voi tuntua sydämessä asti", eräs osallistuja kommentoi."

Vuoden TKI-teko: Yhteistyö Sähkötekniikan ja energiatehokkuuden edistämiskeskus STEK ry:n kanssa.

Pirkko Harsia ja Kari Kallioharju sekä koko talotekniikan tiimi.

TAMKin TKI-teko 2022, Talotekniikka.
Vuoden TKI-teko -palkinnon otti ylpeänä vastaan talotekniikan yliopettaja Pirkko Harsia.
  • "Hankkeissa on kehitetty määrätietoisesti TAMKin Talotekniikan tiimin osaamista, muun muassa rakennusten energiatehokkuuteen ja sähkölämmitykseen liittyen. Tähän tällä hetkellä hyvinkin ajankohtaiseen aiheeseen kytkeytyvä TAMKin huippuosaaminen on viime aikoina saanut paljon näkyvyyttä mediassa."

Vuoden TAMK-teko: Kaikkien aikojen joulukonsertti

Maria Piirainen, Timo Salo, Markus Yli-Jokipii, oppilaitospastori Jussi Houttu + kaikki konserttiin osallistuneet opiskelijat ja yhteistyötahot.

Vuoden 2022 TAMK-teko, Joulukonsertti.
Ensimmäisen Vuoden TAMK-teko -palkinnon vastaanottivat (vas.) Jussi Houttu, Maria Piirainen, Timo Salo, Markus Yli-Jokipii ja Kalle Elkomaa. Kiitokset luvattiin välittää myös kaikille konsertissa mukana olleille opiskelijoille.
  • "Joulukonsertti kokosi sekä TAMK Musiikin että koko TAMKin ja tamperelaiset tunnelmalliseen ja mahtavaan yhteisölliseen tapahtumaan, johon oli vapaa pääsy. Paikalla Tampereen tuomiokirkossa oli noin 1300 henkeä, ja Aamulehden välittämää striimiä (ja myöhemmin tallennetta) seurattiin sadoissa kodeissa.
    Konserttitapahtuma edisti TAMKin ja koko Tampereenkin yhteisöllisyyttä ja toi arkeen iloa ja rentoutumista. Tapahtuma sai myös lehdistössä ja somessa laajasti positiivista näkyvyyttä.
    Joulukonsertti oli huikea elämys niin osallistujille kuin varmasti myös esiintyjille. Konsertissa läsnäolijoille huokui musiikin opiskelijoiden ja henkilöstön hyvä yhteishenki ja rento tunnelma sekä molemminpuolinen luottamus. Tunnelma loi ylpeyttä olla tamkilainen. Konsertti oli myös osoitus muusikin koulutuksen valtavasta osaamisesta sekä laajasta yhteistyöstä ja hyvistä verkostoista Pirkanmaalla."

Kuvat: Emmi Suominen