Vielä ehdit mukaan - Tampere University Pressin juhlaseminaarin aiheena vertaisarviointi tieteellisessä julkaisutoiminnassa

Julkaistu 4.2.2020
Lippu
Tampere University Press juhlaseminaarissa keskiviikkona 11.3.2020 kuullaan ajankohtaisia puheenvuoroja avoimesta julkaisemisesta sekä vertaisarvioinnin erilaisista muodoista ja käytännöistä. Tilaisuudessa palkitaan myös Tampere University Pressin Vuoden 2019 kirja. Tervetuloa mukaan!

Tampere University Press -juhlaseminaari Avoimesti eteenpäin

keskiviikkona 11.3.2020 klo 12.15-16.00

Tampereen yliopiston keskustakampus, Päätalon auditorio D11

Ohjelma:

12.15-12.25

Toimituskunnan puheenjohtaja, professori Vuokko Niiranen, Itä-Suomen yliopisto:

Avaussanat

12.25-12.45

Päällikkö Susanna Nykyri & tietoasiantuntija Anna-Sofia Ruth, Tampereen yliopiston kirjasto:

Tampere University Press vuonna 2020

12.45-13.25

Universitetslektor Mikael Laakso, Hanken Svenska handelshögskolan:

Avoin julkaiseminen ja avoin vertaisarviointi: Nykyiset käytänteet ja tulevaisuuden mahdollisuudet yhdessä ja erikseen

13.25-14.05

Suunnittelupäällikkö Janne Pölönen, Tieteellisten seurain valtuuskunta / Julkaisufoorumi:

Onko julkaisuni vertaisarvioitu? Vertaisarvioitujen julkaisujen tunnistamisen haasteet

14.05-14.20

Tampere University Pressin Vuoden kirjan 2019 palkitseminen

Vuoden kirjan valitsee professori Jouni Häkli, Tampereen yliopisto

14.20-14.50

Kakkukahvit

14.50-15.30

Apulaisprofessori Johanna Vaattovaara, Tampereen yliopisto:

Feeding back vai feeding forward? Vertaisarvioinnista vuorovaikutuksena

15.30-16.00

Paneelikeskustelu: Mitä on hyvä vertaisarviointi?

Paneelin vetää Susanna Nykyri; panelisteina Mikko Keskinen (JYU), Mikael Laakso (Hanken), Janne Pölönen (TSV) ja Johanna Vaattovaara (TAU)

Seminaarin jälkeen vapaamuotoista verkostoitumista ja keskustelua Ravintola Telakalla.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Ei etäosallistumismahdollisuutta.

Tampere University Press on Tampereen yliopistossa toimiva, vertaisarvioituihin tiedekirjoihin keskittynyt kustantamo. Se on perustettu vuonna 1994 ja siirtynyt ensimmäisenä suomalaisena kirjankustantajana Open Access -julkaisumalliin vuonna 2016.

Lisätietoja:

www.tuni.fi/tup

tup [at] tuni.fi (tup[at]tuni[dot]fi)