Uraseurantakyselyt alkavat lokakuussa

Julkaistu 20.9.2019
Tampereen korkeakouluyhteisö
opiskelijoita keskustakampuksen kulkuputkessa
Tampereen yliopisto ja Tampereen ammattikorkeakoulu järjestävät valmistuneiden uraseurantakyselyt syksyn aikana. Kyselyissä selvitetään muun muassa valmistuneiden tyytyväisyyttä tutkintoonsa ja sitä, millaisissa tehtävissä he työskentelevät. Kyselyt ovat osa valtakunnallisia uraseurantoja.

Uraseurantakyselyjen tuloksia hyödynnetään muun muassa opiskelijoiden ohjauksessa ja koulutuksen kehittämisessä. Kyselyjen tulokset vaikuttavat osittain myös yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen rahoitukseen.

Yliopiston kysely koskee vuonna 2014 valmistuneita maistereita ja lastentarhanopettajia sekä vuonna 2016 valmistuneita tohtoreita. Heitä tavoitellaan tekstiviestien, sähköpostien tai kirjeiden avulla lokakuun alussa.

Ammattikorkeakoulun kyselyyn pyydetään vastauksia vuonna 2014 ammattikorkeakoulututkinnon ja ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneilta. He saavat kyselyä koskevan tekstiviestin tai sähköpostin lokakuun puolivälissä.

Yliopistossa kyselyllä tavoitellaan 2 034:ää maisteria ja 213:a tohtoria.

Ammattikorkeakoulututkinnon vuonna 2014 suorittaneita on 1653 ja ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneita 203.

Tietoa kyselystä jaetaan myös sosiaalisen median kanavissa.

Yliopistoissa on tehty uraseurantakyselyjä 15 vuoden ajan. Ammattikorkeakoulut järjestävät kyselyn nyt toista kertaa.

Lisätietoa yliopiston uraseurannasta

Lisätietoa ammattikorkeakoulun uraseurannasta