Tutustu kirjaston elokuvakirjallisuuden teemakokoelmaan!

Julkaistu 5.9.2023
Tampereen korkeakouluyhteisö
Elokuvakirjallisuuden teemakokoelman kuvituskuva.
Tiesitkö että korkeakouluyhteisössämme opiskellaan myös laajasti media-alaa niin tekniikan, tekemisen, kirjoittamisen kuin taiteidenkin puolella? Tampereen yliopiston kirjastolla on tarjolla laaja valikoima elokuvakirjallisuutta sekä suomeksi että englanniksi. Tutustu valikoimaan ja löydä itsellesi mielenkiintoista luettavaa.

Kuinka monta kertaa olet haaveillut pääseväsi syvemmälle elokuvien maailmaan, ymmärtämään niiden syvempää merkitystä ja kuvakerrontaa? Kirjastostamme löydät kirjoja, jotka valottavat elokuvien historiaa, ihmisiä kaiken takana, tekniikkaa, taustoja, ohjausta ja niiden vaikutusta kulttuuriin ja ympäröivään maailmaamme.

Kurkkaa elokuvakirjojemme valikoimaa ja löydä uusia näkökulmia elokuvien taustalla piileviin tarinoihin ja ilmiöihin.

Kokoelman löydät tästä linkistä. Linkki on pysyvä, voit palata kokoelmaan myöhemmin. (Teemakokoelman kirjat ovat enimmäkseen TAMKin toimipisteessä, mutta myös Linnassa on elokuvakirjallisuutta. Varaamalla voit tilata kirjan haluamaasi toimipisteeseen)

Muistathan myös muut kirjaston teemakokoelmat, joiden avulla voit syventyä erilaisiin aiheisiin ja löytää uutta tietoa. Kirjaston henkilökunta auttaa mielellään teemakokoelmien löytämisessä ja aineistojen käytössä.

Voit ehdottaa meille aiheita teemakokoelmiin ja antaa palautetta: hankinta.kirjasto [at] tuni.fi (hankinta[dot]kirjasto[at]tuni[dot]fi)