Tampereen yliopisto osoittaa tukeaan Ukrainalle – Päätalo valaistaan Ukrainan lipun väreillä 24.2.

Julkaistu 21.2.2024
Rakennuksen seinässä sininen ja keltainen väri valoilla.
Keskustakampuksen Päätalon julkisivu valaistaan Ukrainan lipun värityksellä. (Kuva: Jonne Renvall)
Helmikuun 24. päivä on kulunut kaksi vuotta siitä, kun Venäjän hyökkäyssota Ukrainaan alkoi. Osoitamme tällöin tukeamme Ukrainalle valaisemalla keskustakampuksen Päätalon julkisivun Ukrainan lipun sinikeltaisella värityksellä.

Tampereen yliopiston keskustakampuksen Päätalon julkisivulle heijastuu taiteilija Charles Sandisonin valotaideteos Universitas. Teos saa myötätunnon ja tuen osoituksena Ukrainan lipun sinikeltaisen värityksen 24.2. kello 18.00–23.00.

Ukrainan lipun värit valaisevat Tampereella Päätalon lisäksi esimerkiksi Näsinneulan, Tammerkosken, Tampere-talon, Finlaysonin, Original Sokos Hotel Ilveksen ja Kalevan kirkon.