Tamkon Joonas Soukkio valittiin SAMOKin puheenjohtajaksi kaudelle 2023

Julkaistu 31.10.2022
Tampereen ammattikorkeakoulu
Joona Soukkio, Tamkon hallituksen puheenjohtaja 2022
Tampereen ammattikorkeakoulun opiskelijakunta Tamkon hallituksen puheenjohtaja Joonas Soukkio on valittu Suomen opiskelijakuntien liiton, SAMOKin, hallituksen puheenjohtajaksi kaudelle 2023. Toista kertaa peräkkäin SAMOK saa puheenjohtajan Tamkosta.

Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOKin hallitus vuodelle 2023 valittiin liittokokouksessa perjantaina 28.10.2022. Liiton puheenjohtajaksi valittiin Joonas Soukkio Tampereen ammattikorkeakoulun opiskelijakunta Tamkosta.

Soukkio on liiketalouden opiskelija ja toiminut tänä vuonna Tamkon hallituksen puheenjohtajana.

“Tämä on yksi elämäni hienoimmista ja ihanimmista hetkistä. Vuonna 2023 aion tehdä kaikkeni, jotta eduskuntavaalien jälkeisissä hallitusneuvotteluissa tehdään kauan kaivattuja sekä kriittisiä parannuksia opiskelijoiden toimeentuloon ja hyvinvointiin”, vastavalittu Soukkio kommentoi.

Puheenjohtajuus jatkuu nyt toista vuotta peräkkäin tamkilaisten käsissä. SAMOKin hallituksen nykyinen puheenjohtaja, Emmi Lainpelto, valittiin tehtävään tasan vuosi sitten. SAMOKiin kuuluvilla 23:lla opiskelijakunnalla on yhteensä noin 56 000 jäsentä.

Lähde:
SAMOKin tiedote 28.10.2022