TAMKin koulutusvienti Keniaan

Julkaistu 14.1.2023
Tampereen ammattikorkeakoulu
TAMKin pääkampuksen piha keväällä 2021.
Tampereen ammattikorkeakoulu selvittää rahoituksen tilannetta Uashin Gishun maakunnan hallinnon kanssa.

Yleisradio uutisoi 22.12.2022 ja 14.1.2023 Tampereen ammattikorkeakoulun koulutusviennistä Keniaan. Uutisissa esiin noussut Uashin Gishun maakunta on tilannut TAMKista sairaanhoitaja-, fysioterapia- ja lähihoitajakoulutusta.

Kuten uutisoinnista käy ilmi, elokuussa järjestettyjen kuvernöörivaalien jälkeen maksut TAMKille ovat jääneet toimittamatta. Yleisen käytännön mukaan Tampereen ammattikorkeakoulu on lähettänyt muistutuskirjeen lokakuussa Uashin Gishun maakunnalle ja käynyt tammikuussa paikan päällä selvittämässä asiaa. Neuvottelut jatkosta ovat käynnissä maakunnan hallinnon kanssa.

− Tampereen ammattikorkeakoulu on toiminut normaalien liiketoimintakäytäntöjen mukaisesti ja meillä on sopimussuhde maakunnan kanssa. Pyrimme kuitenkin huolehtimaan opiskelijoista, huolimatta maksujen viivästymisestä. Olemme pahoillamme tilanteesta, johon perheet ovat meistä riippumattomista syistä joutuneet, sanoo Liiketoiminta ja kansainvälisyys -yksikön johtaja Carita Prokki.

Vastaavaa yhteistyötä on tehty myös muiden Kenian maakuntien kanssa ongelmitta. Tällä hetkellä TAMKin kampuksella opiskelee 125 kenialaista tilauskoulutusopiskelijaa.

Lisätietoja: Carita Prokki, Johtaja, Liiketoiminta ja kansainvälisyys, +358 40 733 5650