Syyslukukaudella 2022 valmistuneet juhlivat Tampereen yliopistossa

Julkaistu 14.12.2022
aihekuvassa ruusuja
Tampereen yliopistosta on valmistunut vuoden 2022 aikana 13.12.2022 mennessä 1 622 kandidaattia eli alemman korkeakoulututkinnon suorittanutta, 1 807 diplomi-insinööriä tai maisteria eli ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanutta ja 173 tohtoria. Lukumäärät kasvavat vielä jonkin verran joulukuun loppuun mennessä, koska uusia tutkintoja kirjataan päivittäin lisää.

Syyslukukaudella 2022 tutkintonsa suorittaneet viettävät valmistuneiden juhlaa perjantaina 16.12. ja lauantaina 17.12. Mukana on myös niitä valmistuneita, jotka eivät voineet osallistua juhliin paikan päällä Covid-19 pandemian aikana.

Keskustakampuksella juhlitaan lauantaina 17.12. klo 12.00 alkaen Päätalon juhlasalissa, Kalevantie 4. Perjantaina joulukuun 16. päivänä klo 18.00 alkaen juhlitaan Hervannan kampuksella Festia-rakennuksen Isossa salissa, Korkeakoulunkatu 8.

Juhlapuheita tilaisuuksissa pitävät yliopiston puolesta provosti Jarmo Takala ja koulutuksen vararehtori Marja Sutela. Alumnipuheen pitäjiä ovat Tampereen Särkänniemi Oy:n toimitusjohtaja Miikka Seppälä ja Tekniikan akateemisten (TEK) asiantuntija Jussi Nousiainen.

Valmistuneiden puheenvuoron käyttävät TkT Veera Koskue ja FM Severi Konttinen. Ylioppilaskunta Treyn edustajana puhuu hallituksen puheenjohtaja Aleksi Niemi.