Sairaanhoitajan tietokannat on nyt Hoitotyön tietokanta

Julkaistu 14.9.2022
Tampereen korkeakouluyhteisö
Hoitotyön tietokannasta löydät hoitotyöhön, hoitotoimenpiteisiin ja potilaan ohjaukseen liittyvää käytännönläheistä tietoa. Kaikille hoitotyön ammattilaisille suunnatussa tietokannassa on myös Hotus-hoitosuositukset, jotka ovat Hoitotyön tutkimussäätiön tuottamia suosituksia sosiaali- ja terveydenhuollon toimijoille.

Tietokanta sisältää myös Sairaanhoitajan käsikirja -kokonaisuuden sekä THL:n toimittaman NEUKO-tietokannan, joka ohjaa toimintaa neuvoloissa, koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa. Äitiys- ja lastenneuvolan sekä koulu- ja opiskeluterveydenhuollon tietokannat sisältävät alan uusinta tietoa, ohjeistuksia, suosituksia ja lomakkeita ammattilaisten käyttöön. Tietokanta tarjoaa jatkuvasti päivittyviä tietoja sekä neuvoloissa että koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa työskenteleville terveydenhoitajille ja lääkäreille.

Hoitotyön tietokannan löydät tietokantalistalta ja Andor-hakupalvelusta.

Lisätietoja: hankinta.kirjasto [at] tuni.fi (hankinta[dot]kirjasto[at]tuni[dot]fi)