Rehtori Markku Lahtinen on vuoden TAMKilainen

Julkaistu 22.9.2020
Tampereen ammattikorkeakoulu
Vuoden TAMKilainen 2020 rehtori Markku Lahtinen
Vuoden TAMKilainen 2020, rehtori Markku Lahtinen kiitti lämpimästi opiskelijakunta Tamkoa ja puheenjohtaja Emmi Lainpeltoa saamastaan huomionosoituksesta. "Tuntuu upealta saada tällainen tunnustus omilta opiskelijoilta."
Rehtori Markku Lahtinen on opiskelijakunta Tamkon valinta Vuoden tamkilaiseksi 2020. Valinta julkistettiin 16. syyskuuta henkilöstön TAMK-päivässä, jota vietettiin hybridimalliin, kampuksella ja verkossa.

Kunniakirjan ja palkinnon Markku Lahtiselle luovutti Tamkon puheenjohtaja Emmi Lainpelto. Valintaperusteluissa ja kommenteissa rehtori Lahtisen työpanosta kuvailtiin reiluksi ja samalla erittäin ammattitaitoiseksi.

– Markku on rennon lähestymistavan omaava rehtori, joka kuuntelee korkeakouluyhteisössä tasapuolisesti jokaista osa-aluetta, totesi Emmi Lainpelto.

Nimenomaan tämä helposti lähestyttävyys ja esimerkiksi opiskelijoiden hyvinvoinnin huomioon ottaminen saivat kiitosta opiskelijoiden suunnalta tulleissa kommenteissa.

– Markku on toiminnallaan osoittanut, että rehtori voi olla työssään helposti lähestyttävä kaikille korkeakouluyhteisössä. Valinnassa korostuu ajatus siitä, että Markku Lahtinen tekee rehtorina töitä TAMKissa meitä kaikkia varten.

Vuoden tamkilainen valitaan opiskelijakunta Tamkoon tulleiden esitysten perusteella. Päätöksen palkinnon saajasta tekee opiskelijakunnan hallitus. Vuoden tamkilaisia on valittu ja palkittu vuodesta 2005 lähtien.

Teksti: Juho Kaasinen, Leena Stenman
Kuva: Juho Kaasinen/Tamko