Rakennusfysiikka 2023 -seminaari järjestetään Tampere-talossa 24.–26.10.2023

Julkaistu 28.4.2023
Tampereen yliopiston rakennusfysiikan tutkimusryhmä ja Kiinko järjestävät rakennusfysiikka-seminaarin perinteiseen tapaan ensi syksyllä Tampere-talossa 24.–26.10.2023. Kahdeksatta kertaa järjestettävä tapahtuma kerää yhteen rakennusalan ammattilaisia kuuntelemaan ja keskustelemaan alan uusista tutkimustuloksista ja hyvistä käytännön ratkaisuista. Joka toinen vuosi järjestettävä rakennusfysiikkaseminaari on rakennusalan suurin ammattilaisseminaari Suomessa. Seminaarin keynote-puhujiksi on tulossa mm. Jan Carmeliet (ETH Zurich, Sveitsi), joka on tällä hetkellä rakennusfysiikan ykkösnimi maailmalla ja Michael Lacasse (NRC, Ottawa Canada), joka on Pohjois-Amerikan johtavia rakennusfyysikoita.

Rakennusfysiikka 2023 -seminaarissa jaetaan kuudetta kertaa kosteusturvallisen rakentamisen palkinto, jolla halutaan korostaa rakennusaikaisen kosteudenhallinnan ja rakenteiden kosteusteknisen toimivuuden keskeistä roolia turvallisen, terveellisen ja pitkäikäisen rakennuksen toteutuksessa. Kilpailun tavoitteena on nostaa esiin hyviä käytäntöjä, toteutustapoja ja tuotteita, joilla pyritään parantamaan rakennusten kosteusturvallisuutta. Kilpailu koskee sekä uudis- että korjausrakentamista.

Call for Papers -esitteessä löytyy lisätietoa tapahtumasta ja esitelmäehdotusten päivämääristä sekä aihealueista. Mm. vähähiiliset ja luonnonmukaiset rakenneratkaisut yhdistettynä rakennusfysikaalisesti toimivaan kokonaisuuteen ovat kasvava trendi seminaarissa.

Esitelmäehdotukset tulee lähettää 22.5.2023 mennessä seminaarin nettisivujen kautta osoitteessa: www.rakennusfysiikka.net.