Patrik Marjamaa Tampereen yliopiston talousjohtajaksi

Julkaistu 21.1.2021
Patrik Marjamaa
Tampereen yliopiston talousjohtajaksi on valittu KTM, HM Patrik Marjamaa. Hän aloittaa tehtävässä 15.2.2021.

Patrik Marjamaa siirtyy Tampereen yliopistoon Kangasalan kaupungin kehitysjohtajan tehtävästä. Sitä ennen hän on toiminut Vantaan kaupungin talousjohtajana. Marjamaalla on vahva kokemus julkisen sektorin talousjohtamisesta, prosessien ja palvelujen kehittämisestä sekä talouden tietojärjestelmäkehityksestä. Koulutukseltaan Marjamaa on kauppatieteiden maisteri ja hallintotieteiden maisteri. Lisäksi hän on suorittanut Public EMBA -koulutuksen.

- Lähden innolla uuteen haasteeseen kehittämään Tampereen korkeakouluyhteisön talouden kokonaisuutta. Yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen merkitys on erittäin suuri koko yhteiskunnalle ja muun muassa kaupunkiseutujen kilpailukyvylle. Talous on yksi korkeakouluyhteisön menestyksen mahdollistaja, Tampereen yliopiston kasvatti Marjamaa sanoo.

Talousjohtaja vastaa koko Tampereen korkeakouluyhteisön talouden strategisen ja operatiivisen ohjauksen ja suunnittelun prosesseista ja toimintayksiköiden taloussuunnittelun ja taloushallinnon sekä talouden ohjauksen palveluista. Talousjohtajan johtamassa talouspalvelut-yksikössä työskentelee noin 100 henkilöä. Talousjohtaja kuuluu yliopiston johtoryhmään.

Talousjohtajan tehtävää haki avoimessa haussa 14 henkilöä. Lisäksi kaksi henkilöä siirtyi julkiseen hakuun suorahakuprosessin kautta.