NääsPeksi sai alumnit liikkeelle

Julkaistu 4.12.2019
Tampereen korkeakouluyhteisö
outinkuva
Tampereen korkeakouluyhteisö kutsui alumnejaan nauttimaan korkeakouluyhteisölle tutusta NääsPeksistä. Tampereen ja Helsingin NääsPeksi-näytöksiin osallistui noin 140 alumnia.
tytot
NääsPeksissä nähtiin näyttäviä tanssiesityksiä. Helsingin Teatteri Forumin näytökseen lämmittelemässä Tampereen yliopiston opiskelijat Elisa Nieppola (vas.) ja Nanna Förster.

Edellisvuosien tapaan NääsPeksiä oli valmistelu lähes vuosi ja mukana oli tänä vuonna noin 150 tamperelaista opiskelijaa, suurin osa heistä Tampereen yliopistosta ja Tampereen ammattikorkeakoulusta. NääsPeksi Swing of Time – 50-luvun viemää vei huikealle aika- ja automatkalle 50-luvun Yhdysvaltoihin. Waspin yksityissairaalan ja Marilynin Dinerin lipeillä kiehui ja liehui monenlaista yrittäjää.

Forum

Tampereen tilaisuuteen toi terveiset tekniikan ja luonnontieteiden tiedekunnan dekaani Martti Kauranen. Helsingin tilaisuudessa Tampere Alumneja tervehti puheviestinnän professori Pekka Isotalus sekä viestintäjohtaja Camilla Lindfors. Alumneja kiinnosti erityisesti korkeakouluelämän arki ja se, miten yhdistyminen on vaikuttanut tutkimukseen ja opetukseen.

- Työskentelen informaatioteknologian ja viestinnän tiedekunnassa, joka on pienen yliopiston kokoinen. Tiedekuntaamme mahtuu asiantuntemusta sähkötekniikasta teatteritieteeseen ja meille sisältyykin humanististen, luonnontieteiden, tekniikan, yhteiskuntatieteiden sekä teatterityön opetus ja tutkimus. Näin toteutuu monitieteisyys ja tieteiden välinen tutkimus ja opetus, professori Isotalus selvitti.

Kuka on Tampere Alumni?

Tampere Alumni –käsite tarkoittaa kaikkia Tampereen yliopistossa, Tampereen teknillisessä yliopistossa, Tampereen ammattikorkeakoulussa tai näiden edeltäjissä opiskelleita ja työskennelleitä. Nyt Tampereen yliopisto ja Tampereen ammattikorkeakoulu tekevät yhdessä alumnityötään. Alumnien palveluista ja tapahtumista löytyy tietoa osoitteesta www.tuni.fi/alumnille. Sivuilta kannattaa klikata itsensä alumnirekisteriin ja tilata uutiskirje, näin pysyy varmasti mukana korkeakouluyhteisön menossa.