Liikunnan sivuaineopiskelijat osallistuivat hiihtokurssille Vuokatin urheiluopistolla

Julkaistu 30.3.2022
Kuvakollaasi hiihtokurssilta
Kasvatustieteiden ja kulttuurin tiedekunnan liikunnan hiihtokurssilla Vuokatin urheiluopistolla syvennyttiin maaliskuun lopussa mm. maastohiihtoon, alppihiihtoon ja lumilautailutaitoihin.

Kasvatustieteiden ja kulttuurin tiedekunnan liikunnan sivuaineopiskelijat osallistuivat hiihtokurssille Vuokatin urheiluopistolla 16.-19.3.2022.

Kurssilla syvennyttiin maastohiihdon ja alppihiihdon saloihin sekä lumilautailutaitoihin unohtamatta perinteistä laturetkeä ja modernimpaa hiihtomaata. Keskeinen teema kurssin opetuksessa oli lumilajien opettaminen vaihtelevissa olosuhteissa sekä miten lumilajien oppimisympäristöt rakennetaan erilaisia oppijoita tukeviksi.

Koronarajoitusten vuoksi vuodella siirretylle kauan odotetulle kurssille osallistui peräti 36 opiskelijaa.

Katso kurssin opiskelijan, Helena Hakalan, tekemä koostevideo kurssista tästä linkistä