Lasten akatemia vierailee Tieteen päivillä Tampere-talossa 26.1. – Teemana rohkeus

Julkaistu 16.1.2019
Tieteenpäivät
Tampereen Lasten akatemian neljäs opintovuosi alkaa lauantaina 26.1.2019 kello 11.00-12.00. Professori Kaija Puura luennoi silloin lapsille aiheesta Mitä on rohkeus? Luento on tällä kertaa Tieteen päivien yhteydessä Tampere-talon Sorsapuisto-salissa, Yliopistonkatu 55.

Tampereen yliopiston lastenpsykiatrian professori Kaija Puura tutkii lasten tunne-elämän kehitystä. Luennossaan hän kertoo ihmisen pelkojen ja rohkeuden tarkoituksesta sekä yksilön että ihmiskunnan kannalta.

Lasten akatemian lisäksi Tieteen päivillä on koko päiväksi paljon muutakin ohjelmaa lapsille: Ursan planetaario, Muumi-museon rohkeustyöpaja, nukketeatteriesitys Roska-aarre, LUMATEn tiedetyöpaja ja paljon robotteja.

Lasten akatemia

Lasten akatemian tarkoituksena on innostaa lapsia kyselemään, ottamaan selvää ja tutkimaan. Lasten akatemiassa voivat opiskella 7-10 -vuotiaat. Luennoille ei tarvitse ilmoittautua.

Lasten akatemia on suunnattu ainoastaan lapsille, mutta toki heidän saattajansakin ovat tervetulleita mukaan.

Lasten akatemian toteuttavat yhteistyössä
* Tampereen yliopisto,
* Tampereen LUMATE-keskus sekä
*Tampereen kaupungin kulttuuri- ja taideyksikkö.

Lisätietoja:
Markkinointikoordinaattori Kyösti Koskela, 050 318 6621, kyosti.koskela [at] tuni.fi (kyosti[dot]koskela[at]tuni[dot]fi)

TAMPEREEN YLIOPISTON TIEDOTE 16.1.2019