Korkeatasoinen koulutus turvaa Insta Groupille kyvykkään työvoiman

Julkaistu 16.10.2020
Insta Group vierailu
Onnittelukäynnillä yliopiston varainhankinnan asiantuntija Susanna Lohiniemi sekä yhteistyö ja kumppanuudet -yksikön johtaja Pauli Kuosmanen pääsivät keskustelemaan Instan ajankohtaisista kuulumisista. Kuvassa vasemmalta hallituksen puheenjohtaja, teollisuusneuvos Markus Mattsson, toimitusjohtaja Henry Nieminen, Susanna Lohiniemi ja Pauli Kuosmanen.
Insta Group on yksi niistä korkeakouluyhteisömme yhteistyötahoista, joka on sitoutunut omalla panoksellaan ylläpitämään lentokonetekniikan lahjoitusprofessuuria Tampereella. Tiiviistä yhteisteistyötä kertoo myös se, että Instassa on vuosien varrella tehty yli 200 yhteisömme diplomi- ja lopputyötä.

Teknologiakonserni juhlii tänä vuonna 60-vuotista taivaltaan. Tampere-päivänä 1.10. Insta Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja, teollisuusneuvos Markus Mattsson vastaanotti Tampereen palkinnon. Kaupunki myöntää kunniapalkinnon ansioituneille henkilöille, jotka elämäntyöllään tai toiminnallaan ovat edistäneet Tampereen kaupungin kehitystä ja tamperelaisten hyvinvointia tai olleet lisäämässä Tampereen vetovoimaa Suomen suosituimpana kaupunkina.

– Insta pysyy Tampereella muutaman keskeisen asian vuoksi, joista yksi on korkeakouluyhteisö. Sen korkeatasoinen koulutus turvaa Installe osaavan ja kyvykkään työvoiman ja pitää seudun elinvoimaisena, painotti Markus Mattsson.