Kirjaston koulutus artikkeliväitöskirjan tekijöille 22.3.2022

Julkaistu 9.3.2022
Tampereen korkeakouluyhteisö
Opiskelijoita Linna-kirjastossa
Käymme läpi väitöskirjan julkaisemiseen liittyviä kysymyksiä, kuten avoin saatavuus sekä artikkeleiden tekijänoikeus- ja lupa-asiat.

Englanninkielinen koulutus on suunnattu erityisesti artikkeliväitöskirjaa tekeville tai suunnitteleville. Käymme läpi väitöskirjan julkaisemiseen liittyviä kysymyksiä, kuten tekijänoikeus- ja lupa-asioita sekä oman yliopiston käytänteitä. Samalla tutuiksi tulevat avoimen julkaisemisen (Open Access) vaihtoehdot ja alennukset kirjoittajamaksuihin. Koulutuksessa ei käsitellä tutkimuksen tekoon tai väitöskirjan kirjoittamiseen liittyviä sisällöllisiä asioita.
Myös väitöskirjojen ohjaajat ovat tervetulleita koulutukseen!

Milloin? Tiistaina 22.3.2022 klo 13.00-14.30
Missä? Etänä (Zoom), linkki lähetetään ilmoittautuneille ennen koulutusta ja löytyy myös intran uutisesta
Kenelle? Tampereen yliopiston väitöskirjatutkijoille
Mitä käsitellään?

• Väitöskirjojen julkaisuprosessi Tampereen yliopistossa
  • Tekijänoikeus- ja lupa-asiat
  • Avoimet ja tilausmaksulliset julkaisukanavat
  • Alennukset kirjoittajamaksuihin
  • Sopivan julkaisukanavan tunnistaminen osajulkaisuille

Ilmoittautumiset 21.3. mennessä.

Koulutus on englanninkielinen. Vastaava suomenkielinen koulutus tulossa 11. toukokuuta.
Koulutusta ei tallenneta.