Käytä Ellibsin e-kirjoja uudella mobiilisovelluksella

Julkaistu 4.3.2019
Tampereen korkeakouluyhteisö
Ellibs mobiili
Ellibsin mobiilisovellus on nyt käytettävissä Android- ja iOS-laitteilla. Sovelluksen avulla voit selailla Tampereen yliopiston kirjaston Ellibs-kokoelmaa sekä lainata ja varata sieltä kirjoja. E-kirjojen lukeminen onnistuu sovelluksen lukuohjelmalla.

Sovelluksesta voit saada myös ilmoituksia varauksista, suosituksista ja uutisista. Samalla sovelluksella voit kuunnella ja lukea Ellibsin e-kirjakaupasta ostettuja kirjoja. Oma Kirjahylly toimii myös ilman verkkoyhteyttä, jos e-kirjat on ladattu sinne aiemmin.

Voit ladata maksuttoman Ellibs-sovelluksen täältä:

Valitse sovelluksessa ensin omaksi kirjastoksi Tampereen korkeakoulut. Kirjaudu sitten sovellukseen Haka-tunnuksellasi ja valitse kotiorganisaatioksi Tampereen korkeakoulut/Tampere universities (Ei Tampereen yliopisto). Kokoelma on sen jälkeen käytössäsi. Jos kokoelma ei aukea, avaa vasemman yläkulman hampurilaisvalikko, kirjaudu ulos ja aloita alusta.

Ellibs-kirjat löytyvät myös kirjaston TuniLib- ja Andor-hakupalveluista. Voit edelleen lukea niitä myös suoraan koneesi selaimessa, ja/tai ladata niitä Adobe Digital Editions- ja Bluefire Reader -lukuohjelmiin.

Ellibs-kokoelmasta kirjaston E-kirjaoppaassa

Lisätietoja:
Verkkopalveluasiantuntija Heli Vanamo, heli.vanamo [at] tuni.fi (heli[dot]vanamo[at]tuni[dot]fi)  tai tietoasiantuntija Soile Kolehmainen, soile.kolehmainen [at] tuni.fi (soile[dot]kolehmainen[at]tuni[dot]fi)