K.F. ja Maria Dunderbergin testamenttisäätiö avaa haettavaksi 1-2 tiedeapurahaa

Julkaistu 10.2.2021
Laserkarkaisu
Kuva: Jonne Renvall, Tampereen yliopisto
K.F. ja Maria Dunderbergin testamenttisäätiön tarkoituksena on mm. tukea suomalaista metalliteollisuuteen ja koneenrakennukseen liittyvää tutkimusta.

K.F. ja Maria Dunderbergin testamenttisäätiö avaa haettavaksi tiedeapurahoja väitöskirjan viimeistelyyn teknologiateollisuuden, erityisesti konetekniikan alueella Suomen kansalaisille. Apuraha myönnetään henkilökohtaisena apurahana vähintään kuuden kuukauden työskentelyä varten ja/tai muihin tutkimuksesta aiheutuviin kustannuksiin. Apurahan suuruus on verohallinnon vuosittain vahvistaman verovapaan apurahan suuruinen, joka vuonna 2021 on 23.668,35 euroa.

Hakemuksen tulee sisältää:

• CV
  • Päivitetty väitöskirjasuunnitelma, jonka tulee sisältää tutkimuskysymykset, tekijän arvio työn tilasta ja tavoiteaikataulu tehtävineen
  • Ohjaajan lausunto

Hakemukset on toimitettava 15.3.2021 mennessä sähköpostilla osoitteeseen jussi.pentti [at] tuni.fi ja otsikolla Dunderberg tiedeapuraha.

Päätökset tehdään viimeistään huhtikuussa 2021 ja niistä ilmoitetaan hakijoille henkilökohtaisesti.