Julkaisukanavan laadun arviointi ja saalistajalehdet -koulutus 13.9.2023

Julkaistu 4.9.2023
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kuvituskuva.
Kirjaston koulutuksesta saat vinkkejä ja käytännön työkaluja julkaisukanavien laadun arviointiin ja epäilyttävien lehtien tunnistamiseen.

Julkaisukanavan laadun arviointi ja saalistajalehdet -koulutus keskiviikkona 13.9.2023 klo 9.15–10.15.

Tämä suomenkielinen koulutus on suunnattu erityisesti nuorille tutkijoille ja muille vähemmän julkaisseille, mutta se on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille korkeakouluyhteisön jäsenille.

Koulutuksen tavoitteet:

• Tiedät, mitä ovat ns. saalistajajulkaisut ja -konferenssit sekä osaat nimetä niiden keskeisiä tuntomerkkejä
  • Hahmotat ilmiön taustoja
  • Tiedät keskeiset asiat tutkijan vastuullisesta arvioinnista
  • Osaat hyödyntää Cabells-tietokannan ominaisuuksia julkaisukanavien laadun arvioinnissa
  • Ymmärrät eri tietokantojen ja listausten rajoitteet julkaisukanavien laadun arvioinnissa

Koulutuksen pitävät kirjaston avoimen tieteen asiantuntijat. Koulutus järjestetään Teamsissa, eikä sitä tallenneta.

Ilmoittaudu ennakkoon tai osallistu suoraan Teamsissa (linkki intran koulutuskalenterissa).

anna.ruth [at] tuni.fi; johanna.lohonen [at] tuni.fi