Haluatko ensi keväänä oppia jotain uutta tai päivittää olemassa olevaa osaamistasi ilmaiseksi? FITechin kautta onnistuu molemmat!

Julkaistu 16.11.2022
Opiskelijoita luokassa.
Ympäröivä yhteiskunta ja työelämä digitalisoituvat nopeasti, mikä vaatii meiltä kaikilta ajattelutavan muutosta ja osaamisen päivittämistä. Digitaidoista on tullut erottamaton osa nykyaikaisia työelämätaitoja.

Tekniikan alan verkostoyliopisto FITechin (engl.kiel. Finnish Institute of Technology) kautta uuden oppiminen onnistuu matalalla kynnyksellä, sillä se ei maksa mitään. Lisäksi kurssit ovat osa suomalaisten tekniikan alan yliopistojen tarjontaa, mikä takaa niiden korkean laadun. Voit aloittaa alkeista uuden aiheen opettelun tai perehtyä johonkin paremmin tuntemaasi aiheeseen keski- tai syventävän tason kursseilla.

Tarjonnassa on yhteensä yli 150 kurssia mm. tietotekniikasta, 5G-teknologiasta sekä energiavarastoinnista yhdeksästä suomalaisesta yliopistosta. Lähes 80 prosenttia kevään kursseista järjestetään etäopintoina tai MOOCeina (engl.kiel. Massive Open Online Course). MOOCit ovat kaikille avoimia ja ilmaisia verkkokursseja. Lisäksi koronarajoitusten helpotettua joillakin kursseilla on mahdollisuus osallistua myös lähiopetukseen yliopistojen kampuksilla.

Tutustu Tampereen yliopiston FITech-tarjontaan

Ensi kevään FITech-opintotarjonnassa on sekä uusia että vanhoja tuttavuuksia

Yksi uusista teemoista on saavutettavuus, johon liittyen Tampereen yliopisto tarjoaa runsaasti englanninkielelistä MOOC-sisältöä. Kannustamme aloittamaan 5:n opintopisteen laajuisesta Saavutettavuuden perusteet -kurssista (linkki johtaa engl.kiel. sivulle) ja etenemään sen jälkeen omien kiinnostuksenkohteiden mukaisesti pienempiin 1:n opintopisteen saavutettavuuskursseihin.

Saavutettavuuden MOOCeja voit suorittaa oman aikataulusi mukaan, eikä niihin ole hakuaikaa. Suurelle osalle FITech-kursseista hakuaika on parhaillaan käynnissä, ja kevään ensimmäiset kurssit alkavat tammikuussa. Hakuajat aikataulutetuille opinnoille päättyy noin viikkoa ennen kunkin kurssin alkua.

Tutustu tarjontaan ja hakuaikoihin FITechin verkkosivuilla

Yhteyshenkilö