Elektra- ja Peri+-artikkelipalvelut poistuvat käytöstä vuodenvaihteessa

Julkaistu 20.12.2022
Tampereen korkeakouluyhteisö
Luminen kuusi
Kotimaisia tieteellisiä artikkeleita sisältävä Elektra ja takautuvasti digitoituja artikkeleita sisältävä Peri+ poistuvat käytöstä vuoden 2022 lopussa.

Elektra sisältää kymmenistä kotimaisista tiedelehdistä yli 40 000 artikkelia pääosin vuosilta 1996-2020. Useat palvelussa mukana olleet lehdet ovat jo siirtäneet aineistojaan Journal.fi-palveluun ja osa lehdistä on siirtämässä sinne aineistojaan.

Peri+ aineistot ovat jatkossa käytettävissä Tutkain -sopimuksen puitteissa Tampereen yliopistossa. Ks. tarkemmin Tietokannat-listalta: Digi.kansalliskirjasto.fi: 1930-2018 lehtiaineistot tutkimuskäyttöön.

Kansalliskirjaston ja Kopioston uusi Tutkain-sopimus tuo käyttäjälle ensi vuoden alusta alkaen entistä laajemman aineiston: vuoden 2021 loppuun mennessä julkaistut lehdet. Ks. tarkemmin Digi.kansalliskirjasto Ajankohtaista.

Taustaa palveluiden lakkauttamispäätökselle

Lisätietoa: hankinta.kirjasto [at] tuni.fi (hankinta[dot]kirjasto[at]tuni[dot]fi)