ATLAS.ti laadullisen analyysin tukena, 2 op
- Kuvaus
- Suoritustavat
- Suoritustapa 1
ATLAS.ti laadullisen analyysin tukena (Osallistuminen opetukseen); englanti, suomi
Ohjelmassa oleva opetus
ATLAS.ti laadullisen analyysin tukena, Luento-opetus
ENNAKKOTEHTÄVÄT
1) Lue ennen kurssin alkua seuraava artikkeli:
Laajalahti, A. & Herkama, S. (2018). Laadullinen analyysi ATLAS.ti-ohjelmistolla. Teoksessa R. Valli (toim.) Ikkunoita tutkimusmetodeihin 2: Näkökulmia aloittelevalle tutkijalle tutkimuksen teoreettisiin lähtökohtiin ja analyysimenetelmiin. 5. painos. Jyväskylä: PS-kustannus, 106–133.
2) Kirjoita lyhyt kuvaus, josta käyvät ilmi seuraavat asiat:
- Nimesi, yliopistosi ja pääaineesi
- Väitöskirjatutkimuksesi tai muun tutkimuksesi aihe, tavoitteet ja tutkimusmenetelmä
- Minkä tyyppistä laadullista aineistoa olet analysoimassa tai suunnittelet työstäväsi ATLAS.ti-ohjelmistolla?
- Miten aiot analysoida aineistoasi (ryhmittelyt, tyypittelyt, diskurssit...)?
- Oletko aiemmin käyttänyt laadullisten aineistojen analysointiin tarkoitettuja ohjelmistoja? Jos olet, mitä osaat jo?
- Maininta, mikäli analysoit aineistoasi ATLAS.ti:n Mac-versiolla ja tulet koulutukseen oman kannettavan tietokoneesi kanssa
- Mitä erityisesti toivot kurssilta?
Vastaukset auttavat kurssin opettajia räätälöimään sisältöä osallistujien mukaan ja varautumaan mahdollisiin kysymyksiin.