Uudenlaista kotouttamista – Amina auttaa suomensomalialaisia naisia verkostoitumaan

Amina Mohamed tukee somalinaisia verkostoitumisessa.

Päivisin Mohamed työskentelee Suomi-Somalia Seurassa projektissa, jossa edistetään suomensomalialaisten yrittäjyys- ja työelämätaitoja. Lisäksi hän on yrittäjä, joka pitää myös Suomen ensimmäistä somalinkielistä blogia ja podcastia.

Koulutukseltaan Mohamed on sosionomi YAMK ja on työskennellyt kahdeksan vuotta sosiaalialalla. Koulutus on aina ollut nuorelle naiselle tärkeä arvo. Hän haluaa myös kehittää omaa osaamistaan jatkuvasti.

Mohamedin elämä on kiireistä, mutta hän jaksaa arjen syömällä ja nukkumalla hyvin.
Amina Mohamed on tehnyt pitkään vapaaehtoisesti maahanmuuttajataustaisten naisten sparrausta. Viime vuonna harrastus kasvoi yritykseksi, kun asiakasmäärät kasvoivat.
Amina Mohamed on kiinnostunut ihmisten hyvinvoinnin tukemisesta ja haluaa kannustaa ihmisia löytämään omat vahvuutensa.
Itsensä kehittäminen, oma hyvinvointia ja työ ovat tärkeitä Amina Mohamedille.

Kuvasarja on tehty osana Visuaalisen journalismin maisteriohjelman Journalistisen henkilökuvauksen työpajaa syksyllä 2019. Valokuvaaja Liisa Takalan vetämän lopputyön teema oli ”arki”.