Uuden Maan Sanomat: Hybridi-erikoisnumero

Visuaalisen journalismin maisteriopiskelijoiden ideoimassa ja kuvaamassa Uuden Maan Sanomien Hybridi-erikoisnumerossa esitellään reportaaseja elämästä ja kuolemasta, kivistä ja fantasioista.

Kuvareportaasit johdattelevat lukijan Helsingin Nilsiänkadun työhuoneilta Tampereen pyöräilyonnettomuuspaikoille.

Erikoisnumero on toteutettu kuvajournalistin, Uuden Maan Sanomain päätoimittajan Touko Hujasen luotsaaman ja yliopisto-opettaja Elias Lahtisen hallinnoiman reportaasikurssin aikana keväällä 2022.

Sanomalehtiteosta voi lukea täältä (Issuu-julkaisusivusto)

Sanomalehtiteoksessa on kuvasarjat seuraavilta visuaalisen journalismin maisteriopiskelijoilta:

Emilia Anundi
Venla Tirkkonen
Hanna Lepistö
Miro Johansson
Elli Murtonen
Outi Neuvonen
Mikko Malinen

Teos on esillä myös näyttelyssä yliopiston Päätalon Café & Aula Toivossa syksyyn 2022 asti yliopiston aukioloaikoina.

Uuden Maan Sanomat on Touko Hujasen sanomalehtiteos, jonka ensimmäinen versio on julkaistu vuonna 2014. Lehteä julkaistaan rajattuna painoksena ja jokainen kappale on numeroitu ja signeerattu. Hujasen itse tekemiin lehtiin voi tutustua osoitteessa https://uudenmaansanomat.com/

Reportaasikurssi on osa Tampereen yliopiston visuaalisen journalismin maisteriohjelman syventäviä opintoja.

Sanomalehtiteoksen avajaisissa oli tarjolla karkkia ja festivaalijuomaa. Kuva: Elias Lahtinen
Ote Outi Neuvosen kuvareportaasista.
Ote Venla Tirkkosen kuvareportaasista.