Langattoman vierailijaverkon (TUNI GUEST) tietosuojailmoitus

Langattoman vierailijaverkon (TUNI GUEST) tietosuojailmoitus

5. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus sekä käsittelyn oikeusperuste

Käsittelyn tarkoitus:

• Tietoja käytetään mahdollistamaan korkeakouluyhteisön kampuksilla pääsy langattomaan vierailijaverkkoon (TUNI GUEST) henkilöille, joilla ei ole TUNI tunnusta.

Käsittelyperuste:

• Sopimus

6. Rekisterin tietosisältö

• Käyttäjän Sähköpostiosoite tai puhelinnumero
  • DHCP lokiin tallentuva tieto: IP ja MAC-osoite sekä kellonaika
  • tukiaseman sijainti

7. Säännönmukaiset tietolähteet

Henkilö ilmoittaa sähköpostiosoitteen tai puhelinnumeron johon kirjautumislinkki lähetetään

8. Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja vastaanottajaryhmät

Rekisterin henkilötietojen käsittelyä on ulkoistettu toimeksiantosopimuksella:

9. Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

Mikäli tietoja siirretään ETA-alueen ulkopuolelle, kuvaus käytettävistä suojatoimista

Siirretäänkö rekisterin tietoja kolmanteen maahan tai kansainväliselle järjestölle EU:n tai ETA-alueen ulkopuolelle:

• Ei

10. Rekisterin suojauksen periaatteet

A manuaalinen aineisto

• Ei ole

B sähköisesti käsiteltävät tiedot

• Palvelin sijaitsee EU/ETA alueella

11. Henkilötietojen säilyttämisaika tai säilyttämisajan määrittämiskriteerit

• Tietoja säilytetään TAMK 3kk, Keskustakampus n. 1v ja Hervanta 1kk
  • Radiator säilyttää tietoja 13kk.
  • Säilyttämisajat tullaan yhdenmukaistamaan lähiaikoina.

12. Tieto automaattisen päätöksenteon tai profiloinnin olemassaolosta sekä tieto käsittelyn logiikasta ja merkityksestä rekisteröidylle

Rekisterin tietoja käytetään automatisoituihin yksittäispäätöksiin, profilointi mukaan lukien:

• Ei

13. Rekisteröidyn oikeudet

Rekisteröidyllä on, ellei tietosuojalainsäädännöstä muuta johdu:

• Tietojen tarkastusoikeus (oikeus saada pääsy henkilötietoihin)
    • Rekisteröidyllä on oikeus tietää, käsitelläänkö hänen henkilötietojaan vai ei, ja mitä henkilötietoja hänestä on tallennettu.

• Oikeus tietojen oikaisemiseen
    • Rekisteröidyllä on oikeus vaatia, että häntä koskevat virheelliset, epätarkat tai puutteelliset henkilötiedot oikaistaan tai täydennetään ilman aiheetonta viivytystä. Lisäksi henkilöllä on oikeus vaatia, että tarpeettomat henkilötiedot poistetaan.

• Oikeus tietojen poistamiseen
    • Rekisteröidyllä on poikkeustapauksissa oikeus saada henkilötietonsa kokonaan poistettua rekisterinpitäjän rekistereistä (oikeus tulla unohdetuksi).

• Oikeus käsittelyn rajoittamiseen
    • Rekisteröidyllä on tietyissä tilanteissa oikeus pyytää henkilötietojensa käsittelyn rajoittamista siksi aikaa, kunnes hänen tietonsa on asianmukaisesti tarkistettu ja korjattu tai täydennetty.

• Vastustamisoikeus
    • Rekisteröidyllä on tietyissä tilanteissa oikeus henkilökohtaiseen, erityiseen tilanteeseensa perustuen milloin tahansa vastustaa henkilötietojensa käsittelyä.

• Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen
    • Rekisteröidyllä on tietyissä tilanteissa oikeus saada häntä koskevat henkilötiedot, jotka hän on toimittanut rekisterinpitäjälle, jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa, ja oikeus siirtää tiedot toiselle rekisterinpitäjälle.

• Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle
    • Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus erityisesti vakinaisen asuin- tai työpaikkansa sijainnin mukaiselle valvontaviranomaiselle, jos hän katsoo, että henkilötietojen käsittelyssä rikotaan EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (EU) 2016/679. Rekisteröidyllä on lisäksi oikeus käyttää hallinnollisia muutoksenhakukeinoja sekä muita oikeussuojakeinoja.
    • Yhteystiedot:
      Tietosuojavaltuutetun toimisto, PL 800, 00521 Helsinki  tietosuoja [at] om.fi

Rekisteröidyn oikeuksien toteuttamiseen liittyvät pyynnöt toimitetaan sähköisenä yliopiston asiointisähköpostiin tau [at] tuni.fi, tai  paperipostina osoitteeseen  Tampereen yliopisto 33014 Tampereen yliopisto