VERSATILE - Virtual Education Readiness Semester - Adaptive Toolbox for an International Learning Experience

Tampereen ammattikorkeakoulu
Projektin kesto1.3.2021–31.5.2023

VERSATILE-hankkeella on neljä keskeistä tavoitetta: 1) luoda toteuttamiskelpoisia vaihtoehtoja opiskelijoiden fyysiselle liikkuvuudelle pandemian aikana, 2) pandemian jälkeen ja laajemmassa mittakaavassa mahdollistaa korkeakouluille uusia kansainvälistymismahdollisuuksia opiskelijoille, jotka kohtaavat perinteisesti liikkumisen esteitä, 3) auttaa opettajia kehittämään verkko-opetustaitojaan ja 4) tarjota uusia tapoja, joilla kouluttajat voivat jakaa tietoa ja menetelmiä kansainvälisesti.

Tavoite ja tehtävät

Covid-19-pandemia on asettanut korkeakouluille haasteita, jotka liittyvät yhtäkkiä siirtymiseen verkko- ja hybridiopetukseen sekä fyysisen opiskelija- ja opetusliikkuvuuden romahtamiseen. Auttaakseen opiskelijoita selviytymään näistä haasteista, VERSATILE-hanke luo tarvittavat rakennuspalikat yhteistyöhön perustuvalle verkkojaksolle ulkomailla verkko-opetusmenetelmien oppaan, yhteiskuntatieteiden ryhmäopetettujen moduulien malliopetuksen ja hallinnollisen infrastruktuurin ohjeiden muodossa. Ratkaisu mahdollistaa tiiviimmän yhteistyön hankekumppaneiden välillä ja antaa muille korkeakouluille suuntaviivat verkkoyhteistyön oppimis- ja opetusympäristöjen kehittämiseen.

Rahoituslähde

Erasmus+ Strategic Partnership (SP)

Koordinoiva organisaatio

Tampereen ammattikorkeakoulu (TAMK)