Resilienssiä elinkeinoelämälle - kohti tiedolla johtamisen ja ennakoinnin allianssimallia Pirkanmaalla (TJANSSI)

Tampereen ammattikorkeakoulu
Projektin kesto1.11.2021–31.8.2023

TJANSSI-hankkeessa tehdään
1)Ennakointiallianssin toimintamallin valmistelu
2)Pirkanmaan tietokanta- ja indeksointipalvelun MVP
3)Ekosysteemitason tiedolla johtamisen ja ennakointiosaamisen tarpeiden ymmärrys analytiikkaa osaksi Pirkanmaan tietokantapalvelu prototyyppiä
4)Toimijaverkoston ja yritysten yhteinen strategia ennakointiosaamisen vahvistamiseen

Tavoite ja tehtävät

TJANSSI-hankkeen tavoitteena on edetä kohti innovatiivista tiedolla johtamisen ja ennakoinnin allianssimallia Pirkanmaalle vuoteen 2025 mennessä. ?
Tavoitteiden toteutuminen kasvattaa Pirkanmaan yhteistä resilienssiä ja auttaa korjaamaan Covid-19 -pandemian iskua elinkeinoelämälle. ?
Tavoitteena on koordinoida ja yhteensovittaa tiedolla johtamista ja ennakointityötä erityisesti elinvoimadataan ja elinkeinoelämän tarvitsemiin tietoihin keskittyen. ?
Tähtäimessä on allianssimaisesti organisoitu, systemaattinen tulevaisuustyö, jossa tulevaisuustietoa tuotetaan, jalostetaan ja jaetaan ekosysteemisenä yhteistyönä. ?
Sen tuloksena ekosysteemi- ja yritystasoinen tulevaisuusosaaminen vahvistuu, ja muutosvalmiimpi, innovatiivisempi ja uusiin avauksiin kykenevämpi elinkeinotoiminta mahdollistuu.

Rahoituslähde

Alueellisen kehittämisen määräraha (AKKE)

Koordinoiva organisaatio

Tampereen ammattikorkeakoulu (TAMK)