GENUINE digi, Together towards genuine digital teaching and learning

Tampereen ammattikorkeakoulu
Projektin kesto1.5.2021–30.4.2023

Ammatillisten opettajien digitaalisten taitojen edistäminen.

Tarkempi tavoitekuvaus: Ammatillisten opettajien pedagogisten verkko-opetustaitojen kehittäminen ja sitä kautta sekä opettajien että opiskelijoiden digitaalisten taitojen lisääminen. - Yleisen, inklusiivisen digitaalisen mallin kehittäminen. - Verkko-oppimateriaalin kehittäminen opettajille heidän inklusiivisen verkko-opetuksen suunnittelun ja toteuttamisen taitojensa kehittämiseksi.

Tavoite ja tehtävät

Huolimatta Covid-19:n aiheuttamasta digiloikasta ja nopeasta siirtymisestä etä- ja verkko-opetukseen vuonna 2020, opettajien ja opiskelijoiden digitaaliset taidot ammatillisella toisella asteella ovat vielä hyvin vaihtelevia. Tämä heikentää oppimistuloksia ja synnyttää epätasa-arvoa opiskelijoiden keskuudessa. Hankkeessa kehitetään koulutuspaketti/kurssi, tulee lisäämään ammatillisten opettajien mahdollisuuksia tutustua digitaaliseen pedagogiikkaan ja omaksua uusia tapoja käyttää teknologiaa pedagogisesti mielekkäällä tavalla. Pitkän tähtäimen vaikutuksena, lisääntyneiden digitaitojen ansiosta, tasa-arvoisuus ammatillisessa koulutuksessa tulee lisääntymään.

Rahoituslähde

Erasmus+ Strategic Partnership (SP)

Koordinoiva organisaatio

Tampereen ammattikorkeakoulu (TAMK)