Capacity building for renewable energy planning in Cuban higher education instutions (CRECE)

Hankkeen tavoitteena on Kuuban yliopistojen opetushenkilökunnan tietotaidon kasvattaminen sekä uusiutuvaan energiaan liittyvien opetusohjelmien ja -menetelmien uudistaminen kestävään kehitykseen pohjautuen.

Tausta

Hanketta koordinoi Turun Yliopiston Tulevaisuuden Tutkimuskeskus. Tampereen yliopistolta mukana Sähköenergiatekniikka sekä Hydrauliikka ja Automaatio.

Tavoite ja tehtävät

Ilmastonmuutoksen kiihtyvien vaikutusten rajoittamiseksi kestävää kehitystä ja uusiutuvaa energiantuotantoa on tuettava erityisesti kehittyvissä maissa. Yliopistojen lisäksi hankkeissa on vahva linkki myös valtiontoimijoihin. Tematiikkana energiatekniikat ja energiasuunnittelu, energiatalous ja energiatehokkuus, ilmastonmuutos ja kestävä kehitys ja energiaopetuksen pedagogiset menetelmät. Vahvalla paikallisella energia-alan osaamisella tuetaan Kuuban teknistaloudellista kehittymistä samalla rajoittaen ilmastonmuutoksen etenemistä.

Rahoituslähde

EU, EU Erasmus + Capacity Buiding in Higher Education

Koordinoiva organisaatio

Finland Future Research Center (University of Turku), Europa-Universität Flensburg, University of León, University of Oriente, Instituto Superior Politécnico Jose Antonio Echeverria.

Yhteyshenkilöt

Noora Vähäkari