Langaton vierailijaverkko

Tampereen yliopisto ja TAMK

TUNI käyttäjien suositellaan käyttävän tietoturvallisempia eduroam tai roam.fi -verkkoja, joihin ei tarvitse kirjautua joka päivä uudestaan. Henkilökunnan keskitetysti ylläpidetyille tietokoneille on lisäksi tarjolla TUNI-STAFF verkko.

Voit kirjautua korkeakouluyhteisön vierailijana ollessasi TUNI-GUEST -vierailijaverkkoon, jos oma yhteisösi ei ole liittynyt eduroam tai roam.fi -verkkovierailupalveluihin.

TUNI-GUEST

• Liity laitteellasi TUNI-GUEST verkkoon.
  • Valitse Visitor (Vierailija).
  • Valitse kirjautumistavaksi sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi. Voit myös valita eduroam, joka toimii useimmissa akateemisissa organisaatioissa ympäri maailman samoilla asetuksilla.
  • Syötä aktivointi-lomakkeessa pyydetty tieto (sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi).
  • Tutustu aktivointi-lomakkeen linkin Terms of use (Käyttöehdot) -sisältöön ja täytä valintaruutu, jossa sitoudut noudattamaan niitä.
  • Valitse sitten Proceed (Jatka).
  • Tarkista että syöttämäsi tiedot ovat oikein. Saat sähköpostina tai tekstiviestinä aktivointilinkin.
  • Valitsemalla Start temporary 15 min access (Aloita väliaikainen 15 min yhteys) verkko lähtee toimimaan, jotta voit aktivoida yhteyden pidemmäksi aikaa.
  • Avaamalla linkin saat TUNI-GUEST vierailijaverkkoyhteyden käyttöösi 12 tunniksi.

Kun yhteysaikasi loppuu, toista yllä mainitut vaiheet ja saat yhteyden toimimaan uudestaan.

Pysyvämmän vierailijaverkkoyhteyden saamiseksi katso ohjeet eduroam ja roam.fi sivulta.

Ongelmatilanteissa tarkista ensin Usein kysytyt kysymykset. Ennen yhteydenottoa IT Helpdeskiin, kokeile unohtaa TUNI-GUEST verkko laitteesi asetuksista ja tee asetukset uudestaan.

IT Helpdesk
0294 520 500
it-helpdesk [at] tuni.fi (it-helpdesk[at]tuni[dot]fi)
helpdesk.tuni.fi