Vierailijaluento Mikael Collan: Reaalioptiolaskenta

Porin yliopistokeskus, luokka 251 Etäosallistumismahdollisuus
Ajankohta19.4.2024 7.00–13.30
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Valtion taloudellisen tutkimuskeskuksen ylijohtaja, KTT Mikael Collan pitää vierailuluennon aiheenaan Reaalioptiolaskenta perjantaina 19.4.2024 klo 10–16.30 luokka 251.

Reaalioptioajattelu ja reaalioptiolaskenta ovat yrityksen projektijohdon ja investoinneista vastaavan johdon työkaluja, joiden avulla projekteihin ja suunniteltuihin investointeihin sitoutuvaa potentiaalia ja riskejä voidaan ymmärtää ja mallintaa.

KTT Mikael Collan on toiminut VATT:n ylijohtajana vuoden 2021 alusta alkaen ja vastaa tutkimuskeskuksen johtamisesta ja kehittämisestä. Mikael väitteli vuonna 2004 kauppatieteiden tohtoriksi Åbo Akademista. Vuosina 2004-2011 hän toimi mm. erilaisissa tutkimus- ja opetustehtävissä Åbo Akademissa, Turun Yliopistossa ja Turun Ammattikorkeakoulussa. Ennen VATT:iin siirtymistä hän toimi LUT Yliopistossa strategisen rahoituksen professorina Lappeenrannassa.

Luento liittyy Tampereen yliopiston TIJO.264 Projektiliiketoiminta-opintojaksoon. Luento on ilmainen ja kaikki Porin yliopistokeskuksen opiskelijat, henkilökunta ja sidosryhmät ovat lämpimästi tervetulleita osallistumaan.

Luennolle voi myös osallistua Zoom-linkillä.