Vaipat lavalla! Inkontinenssisuojien talk show – maailmanensi-ilta Teatterimontussa

Julkaistu 21.2.2024
Kuvassa on kolme valkoista vaippaa mikrofonien takana. Vaippojen takaa paistaa kirkkaat näyttämövalot. Kuvat ovat mustalla pohjalla. Tekstit: Vaipat lavalla! Inkontinenssisuojien talk show. Teatteri monttu pe 8.3.2024, klo 17-18.30. Tampereen yliopisto...
Kansainvälisenä naisten päivänä 8.3.2024 klo 17 nähdään Teatterimontussa maailmanensi-ilta Vaipat lavalla! Inkontinenssisuojien talk show. Lippuja on vielä parikymmentä jäljellä - varaa omasi heti!
  • Miten aikuisten vaipat eli inkontinenssisuojat puhuvat elämästään ihmisten avustajina ja elämänkumppaneina?
  • Miten vaipat kohtaavat heidän käyttöönsä liittyvän ivan, stigman, vitsit ja häpeän?
  • Miten vaipat keskustelevat synnyttämästään ympäristökuormasta - ja mitä näistä keskusteluista tulisi ihmisten ajatella?

Muun muassa näihin kysymyksiin paneutuu dokumenttiteatteri Vaipat lavalla!

Mistä on kyse?

Vaipat lavalla! on maailman ensimmäinen inkontinenssisuojien Talk Show, jonka juontaa toimittaja Anna-Stina Nykänen.

Dokumenttiteatterinäytelmä on neljän Tampereen yliopistossa toteutetun tutkimimushankkeen yhteistyön tulos. Hankkeita rahoittavat Koneen Säätiö ja Suomen Akatemia.

Käsikirjoitus pohjaa Vaippahankkeessa kerättyihin tutkimusaineistoihin, kuten inkontinenssin kanssa elävien ihmisten kirjoittamiin vaippatarinoihin.

Näytelmän ohjaa nukketeatteritaiteilija ja teatteritaiteen väitöskirjatutkija Riku Laakkonen, joka on käsikirjoittanut näytelmän yhdessä Tiina Vaittisen, Anna I. Rajalan, Tuulia Lahtisen ja Timo Uotisen kanssa. Musiikkia näytelmään säveltää Paul Jonker-Hoffrén, AV-editoinneista vastaa Timo Uotinen, ja valosta ja äänestä Carlos Portilla Lopez.

Lippuvaraus

Tilaisuuteen on vapaa pääsy, mutta lippuvaraus on pakollinen.

Koska kyseessä on kertaluontoinen ja ainutkertainen maailmanensi-ilta, on lippuja jäljellä enää parikymmentä kappaletta.

Varaa siis oma lippusi pian, osoitteesta: tinyurl.com/vaippa-talk .

Teatterimonttu on esteetön (katsomoon johtavissa portaissa pyörätuolihissi).

Tervetuloa!

Lisätietoja: tiina.vaittinen AT tuni.fi, 040 190 9770