Tutkitun tiedon puolesta: Valoa! Solututkimuksessa, avaruudessa, ekokriisin keskellä

SijaintiVirtuaalitapahtuma (Zoom)
Ajankohta11.5.2021 6.00–7.00
Ilmoittautumisaika päättyy 11.5.2021,6.00
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Valoa!-mediatapaaminen 11.5.2021
Mitä yhteistä on soluilla, aurinkoenergialla ja ihmisen mielellä? Meidän vastauksemme on valo! Tampereen yliopiston tutkijat tarjoilevat kolme näkökulmaa teemaan Valoa! -mediatapaamisessa tiistaina 11.5. kello 9-10.

Monitieteisessä, toimittajille suunnatussa virtuaalitapahtumassa kuulet, miten valoa voidaan hyödyntää solututkimuksessa, millaisia mahdollisuuksia avaruusteknologian käyttöön valjastetut aurinkokennot tuovat, ja kuinka toivo voi kasvattaa toimintakykyä ilmastokriisin keskellä. Kuuntele kaikki tai valitse sinua eniten kiinnostavat esitykset!

Valoa! -tapahtuma on toinen Tampereen yliopiston vuoden 2021 mediatapaamisten sarjassa. Syyskaudella järjestetään vielä kaksi mediatapaamista, joiden teemat ovat hyvinvointi ja pelikulttuurin tutkimus.

Lämpimästi tervetuloa linjoille kuulemaan tuoreesta tutkimuksesta, tutustumaan tutkijoihin ja löytämään ajankohtaisia juttuaiheita!

9.00 Tervetuloa
Juha Teperi, tutkimuksen vararehtori, Tampereen yliopisto
9.05 Laserit, linssit ja molekyylit – miten valolla voi ohjata soluja ja materiaaleja?
Teemu Ihalainen, akatemiatutkija, BioMeditech, lääketieteen tiedekunta
9.20 Huipputehokkaat aurinkokennot – avaruussovelluksia ja ennätystehtailua tamperelaisittain
Arto Aho, tutkijatohtori, tekniikan ja luonnontieteiden tiedekunta
9.40 Valon ja varjon välimaastossa – mitä on hyvä elämä ekokriisin maailmassa?
Johanna Kallio, apurahatutkija, kasavatustieteiden ja kulttuurin tiedekunta
9.55 Loppusanat
Mahdollisuus kysymyksiin ja haastatteluiden sopimiseen
10.00 Tilaisuus päättyy

Puhujien yhteystiedot saat klikkaamalla henkilölinkkiä tai Tampereen yliopiston henkilöhausta.

Kohderyhmä

Median edustajat

Lisätietoja

Anna Aatinen viestinnän asiantuntija, Tampereen yliopisto 044 377 4694 anna.aatinen@tuni.fi