Thesis Fair 2024

SijaintiTampere University, Hervanta kampus, Kampusareena
Ajankohta25.9.2024 10.00–13.00
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Thesis Fair on maksuton verkostoitumistapahtuma kansainvälisille maisteriopiskelijoille ja yrityksille, jotka etsivät opinnäytetyön tekijöitä tai haluavat verkostoitua kansainvälisten opiskelijoiden kanssa. Tapahtuma tuo yhteen kansainväliset maisteriopiskelijat sekä yritykset ja organisaatiot, jotka arvostavat kansainvälisten opiskelijoiden tuottamaa tutkimustietoa ja haluavat teettää englanninkielisiä opinnäytetöitä, tai haluavat vain tavata ja vaihtaa ajatuksia kansainvälisten opiskelijoiden kanssa. Ilmoittautuminen yrityksille on nyt käynnissä!

Opinnäytetyö on monelle kansainväliselle opiskelijalle portti suomalaiseen työelämään. Kansainväliset opiskelijat, jotka tekevät opinnäytetyönsä yhteistyössä yritykselle tai tutkimusorganisaatille jäävät todennäköisemmin Suomeen töihin myös valmistumisen jälkeen. On sekä yliopistojen että yritysten etu, että kansainväliset opiskelijamme hyödyntävät yliopistossa hankittua koulutusta ja tutkimustietoa suomalaisen työelämän hyväksi.

Tapahtumassa yritykset pääsevät tapaamaan eri alojen maisteriopiskelijoita ja kuulemaan heidän ideoitansa opinnäytetyöaiheiksi sekä vaihtamaan ajatuksia vaikkapa suomalaisesta työelämästä ja rekrytoinnista. Kansainvälisille maisteriopiskelijoille Thesis Fair antaa mahdollisuuden esitellä potentiaalisia tutkimusaiheitaan ja uratoiveitaan sekä verkostoitua monialaisesti yritysten edustajien kanssa.

Tapahtuma järjestetään samalla tapahtumakonseptilla syksyllä 2024 Tampereen yliopistossa sekä Aalto-yliopistossa.

Yrityksille

Opiskelijan välityksellä yritys saa käyttöönsä alan uusimman tiedon ja osaamisen. Lopputöitä teettämällä yritykset voivat myös testata potentiaalisia uusia työntekijöitä. Opinnäytetyön teettäminen onkin yksi tehokkaimmista valmistuvien opiskelijoiden rekrytointikeinoista. Thesis Fair on yrityksille erinomainen tilaisuus luoda positiivista työnantajamielikuvaa ja profiloitua monimuotoisuutta edistävänä organisaationa opiskelijoiden keskuudessa.

Thesis Fair -tapahtuma on suunnattu kaikille yrityksille ja organisaatioille, joilla on kiinnostusta hyödyntää kansainvälisen maisteriopiskelijan osaamista ja tutkimustietoa opinnäytetyön muodossa. Tapahtumaan ovat tervetulleita myös yritykset ja organisaatiot, jotka ovat haluavat palkata kansainvälisiä osaajia tai vain tavata kansainvälisiä opiskelijoita keskustelun merkeissä.

Tampereen yliopisto kouluttaa kansainvälisiä opiskelijoita englanninkielisissä ohjelmissa useimmilla aloillaan kaikissa seitsemässä tiedekunnassa. Useimmat opiskelijat ovat kiinnostuneet tekemään opinnäytetyönsä yhteistyössä suomalaisen yrityksen kanssa. Opinnäytetyön kieli on näissä tapauksissa yleensä englanti. Opiskelijakyselyiden mukaan suurin osa kansainvälisistä opiskelijoista suunnittelee jäävänsä Suomeen töihin valmistumisensa jälkeen.

Thesis Fair -tapahtumaan osallistuvalla yrityksellä voi olla jo etukäteen mietitty aihe tai teema opinnäytetyötä varten, mutta tapahtumaan voi tulla myös ilman alustavaa aihetta luomaan yhteyksiä kansainvälisiin opiskelijoihin.

Alustava ohjelma yrityksille

13.00 - Yritysten edustajat voivat valmistella esittelypistettään tapahtumatilassa

14.00-16.00 Messutapahtuma yrityksille ja opiskelijoille

Osallistuminen tapahtumaan vaatii ennakkoilmoittautumisen. Ilmoittaudu nyt tällä lomakkeella!

Webinaari yrityksille: Opinnäytetyöt & kansainvälisten opiskelijoiden rekrytointi

Onko yrityksenne harkinnut kansainvälisen osaajan palkkaamista, mutta hallinnolliset asiat tuntuvat hankalilta? Kiinnostaisiko harjoittelijan palkkaaminen tai opinnäytetyön teettäminen, mutta ette oikein tiedä, mitä kaikkea tulisi ottaa huomioon? Haluaisitko kuulla lisää Thesis Fair -tapahtuman teemoista?

Järjestämme yrityksille suunnatun, maksuttoman webinaarin Opinnäytetyöt & kansainvälisten opiskelijoiden rekrytointi 23.5.2024 klo 10.00-11.00. Webinaarissa kerrotaan mm. opinnäytetyöhön liittyvistä käytänteistä sekä kansainvälisen osaajan palkkaamiseen tarjolla olevista tukipalveluista. Lue lisätietoja webinaarista sekä ilmoittaudu mukaan webinaarin verkkosivulla!

urapalvelut.tau(at)tuni.fi