Tampereen yliopistossa siirrytään sähköisiin tutkintotodistuksiin helmikuussa 2023

Julkaistu 6.10.2022
Opiskeilijoita pöydän ääressä
Tampereen yliopistossa otetaan käyttöön sähköiset tutkintotodistukset 1.2.2023 alkaen. Todistuksen visuaalinen ulkoasu vastaa nykyistä. Opiskelija saa halutessaan sähköisestä tutkintotodistuksesta paperikopion.

Tampereen yliopisto ottaa käyttöön sähköiset tutkintotodistukset 1.2.2023 alkaen. Sähköinen tutkintotodistus on virallinen alkuperäinen todistus, jonka dekaani on allekirjoittanut sähköisesti. Todistuksen visuaalinen ulkoasu vastaa nykyistä paperista tutkintotodistusta. Valmistuva voi halutessaan pyytää itselleen myös paperille tulostetun tutkintotodistuskopion tai tulostaa sen itse.

Sähköinen tutkintotodistus lisää todistuksen luotettavuutta, sillä sen väärentäminen on hankalampaa kuin paperisen todistuksen. Sähköinen tutkintotodistus on helposti varmennettavissa esimerkiksi Digi- ja väestötietoviraston varmennepalvelussa. Lisäksi opiskelijoiden työnhaun arki helpottuu, sillä sähköinen tutkintotodistus on vaivattomampaa liittää sähköisiin työnhakuprosesseihin.

Tampereen ammattikorkeakoulu on ottanut sähköiset tutkintotodistukset käyttöön tämän vuoden tammikuussa. Myös muita yliopistoja ja ammattikorkeakouluja on siirtynyt ja siirtymässä omien aikataulujen mukaisesti sähköisiin tutkintotodistuksiin.

Sähköisiin tutkintotodistuksiin siirtymistä valmistellaan parhaillaan. Tiedotamme lisää projektin edetessä.

Lisätietoja

Palvelupäällikkö Hanna-Leena Lyhdeniemi, hanna-leena.lyhdeniemi [at] tuni.fi, Koulutus ja oppiminen

Palvelupäällikkö Jaana Kunnari, jaana.kunnari [at] tuni.fi, Koulutus ja oppiminen