Tampereen korkeakoulusäätiön hallitus valitsi 11 hakijaa rehtorihaun seuraavaan vaiheeseen

Julkaistu 1.2.2023
yliopiston lippu liehuu tangossa.
Tampereen korkeakoulusäätiön hallitus päätti kokouksessaan 31.1.2023 valita 11 hakijaa rehtorihaun seuraavan vaiheen haastatteluihin. Valintakriteereinä olivat hakuilmoituksessa esitetyt kokemus- ja osaamisvaatimukset.

Seuraavaan vaiheeseen valitut hakijat ovat:

• Marko Hakovirta, professori, Faculty Senator, North Carolina State University
  • Mika Hannula, vararehtori, Turun yliopisto
  • Jari Hämäläinen, vararehtori, LUT-yliopisto
  • Keijo Hämäläinen, rehtori, Jyväskylän yliopisto
  • Risto Kunelius, professori, johtaja, Helsingin yliopisto
  • Jari Kuusisto, Senior Advisor, Vaasan yliopisto
  • Antti Lönnqvist, dekaani, Tampereen yliopisto
  • Eeva Moilanen, professori, konsistorin puheenjohtaja, Tampereen yliopisto
  • Kimmo Nuotio, professori, johtaja, Helsingin yliopisto
  • Kalle-Antti Suominen, vararehtori, Turun yliopisto
  • Tapio Visakorpi, vararehtori, Tampereen yliopisto

Tampereen yliopiston nykyinen rehtori Mari Walls on vetäytynyt hausta.

Tampereen korkeakoulusäätiön hallituksen puheenjohtajan Jorma Elorannan mukaan valintaprosessi etenee aikataulussaan:

— Hallitus on jatkanut rehtorin valintaprosessia joulukuussa julkistetun suunnitelman mukaisesti ja perehtynyt seikkaperäisesti hakemuksiin. Löydämme varmasti korkeakouluyhteisölle tulevan rehtorin tästä joukosta huolellisen valintaprosessimme tuloksena.

Seuraavaksi toteutetaan haastattelut valintaprosessin kilpailutetun kumppanin IMS Talentin tuella. Hallitus päättää toisessa vaiheessa haastateltavista hakijoista 14.2.2023.

Yliopistoyhteisö kutsutaan keskustelemaan kärkiehdokkaiden kanssa 16.3.2023 järjestettävässä tilaisuudessa.

Rehtorin nykyinen toimikausi päättyy 31.12.2023.

Rehtori Mari Walls vetäytyi rehtorihausta

Tampereen yliopiston nykyinen rehtori Mari Walls on ilmoittanut vetäytyvänsä meneillään olevasta rehtorihausta.

— Päädyin tähän ratkaisuun kokonaisharkinnan tuloksena. Yliopiston fuusiovaihe on vaatinut muutostilanteeseen painottuvaa johtamista ja kokemusta. Nyt yliopisto on siirtymässä seuraavaan vaiheeseen, Walls toteaa.

Tampereen korkeakoulusäätiön hallituksen puheenjohtaja Jorma Eloranta kiittää Mari Wallsia hänen tekemästään työstä Tampereen korkeakoulusäätiön hyväksi.

— Yhteistyömme jatkuu. Hallitus antaa rehtorin työlle luonnollisesti jatkossakin täyden tukensa, Eloranta sanoo.

Lisätietoja rehtorinhausta:

Jorma Eloranta, Tampereen korkeakoulusäätiön hallituksen puheenjohtaja
jorma.eloranta [at] tuni.fi (jorma[dot]eloranta[at]tuni[dot]fi)