
Tammikuun Tiedekahvilassa:
Digitaalinen pelaaminen on suosittu harrastus lasten, nuorten ja aikuisten parissa. Miten erilaiset pelaajat voidaan ottaa paremmin huomioon peliyhteisöissä sekä tapahtumissa? Miten peliyhteisöistä voidaan tehdä turvallisempia sekä yhdenvertaisempia kaikille?
Tiedekahvilaan istahtavat aihetta avaamaan informaatioteknologian ja viestinnän tiedekunnan kaksi väitöskirjatutkijaa, Kalle Laakso ja Essi Taino. He ovat mukana PEGASUS-hankkeessa, joka kehittää Suomen pelikulttuuria yhdenvertaisemmaksi ympäristöksi yhdessä alan toimijoiden kanssa.
Tavataan Tiedekahvilassa 16.1.2025 klo 13.30 TietoPinnissä, Juniversityn oppimistilassa tai Zoomissa.
Ilmoita itsesi tai oppilasryhmäsi mukaan!
Tutustu Tiedekahviloiden tallenteisiin nettisivuillamme.
Opettaja! Tiedekahvilan aihe sopii oppituntimateriaaliksi mm. seuraaviin opintojaksoihin:
KU2 Ympäristön tilat, paikat ja ilmiöt
KU3 Kuva viestii ja vaikuttaa
Opinto-ohjaus
#game studies #mediatutkimus
Järjestäjä
Tampereen yliopiston lasten ja nuorten Juniversity
Kohderyhmä
Juniversityn Tiedekahvila on yhdeksäsluokkalaisille ja toisen asteen opiskelijoille suunnattu keskusteleva luentosarja, joka tutustuttaa nuoria eri koulutusalojen mahdollisuuksiin. Tiedekahviloissa käsitellään ajankohtaisia teemoja, jotka sopivat useisiin oppiaineisiin.
Lisätiedot
juniversity@tuni.fi
