Sairaalaklovnit Suomessa -kirjan julkaisutilaisuus Kulttuuritalo Telakalla

Ravintola Telakka, 2. kerros
Ajankohta5.8.2019 12.00–13.30
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Professori Hanna Suutelan toimittama Sairaalaklovnit Suomessa on ensimmäinen suomalaisissa sairaaloissa tapahtuvaa klovnitoimintaa ja sen kehitystä käsittelevä artikkelikokoelma.

Professori Hanna Suutelan toimittaman artikkelikokoelman Sairaalaklovnit Suomessa julkaisutilaisuus on Tampereella Telakan 2. kerroksessa. Tampereen yliopiston Tutkivan teatterityön keskuksen julkaisu Sairaalaklovnit Suomessa on ensimmäinen suomalaisissa sairaaloissa tapahtuvaa klovnitoimintaa ja sen kehitystä käsittelevä artikkelikokoelma. Eri alojen edustajat, lääkärit, hoitajat ja teatterintutkijat ja sairaalaklovneina toimivat tarkastelevat sairaalaklovnien työtä kukin omasta näkökulmastaan. Ensimmäistä kertaa tässä laajuudessa ääneen pääsevät toimenpiteiden, saattohoidon tai psykiatrisen hoidon tukena toimivat sairaalaklovnerian ammattilaiset.

Artikkelikokoelmaan on kirjoittanut 16 kirjoittajaa mm. pitkään sairaalaklovnina toiminut Tanjalotta Räikkä, anestesiologian erikoislääkäri Anna Sepponen-Lavikko Tampereen yliopistollisesta sairaalasta ja Tampereen yliopiston lastenpsykiatrian professori Kaija Puura, hän on myös lastenpsykiatrian ylilääkäri Tampereen yliopistollisessa sairaalassa.

Tilaisuus on ilmainen ja kaikille avoin, tervetuloa!

Sairaalaklovnit Suomessa -kirjan kansi

Tutkivan teatterityön keskus ja Sairaalaklovnit ry

Lisätietoja

Sairaalaklovnit ry, taiteellinen johtaja Kari Jagt kari@sairaalaklovnit.fi | +358 41 535 6599 Professori Hanna Suutela, Tampereen yliopisto, hanna.suutela@tuni.fi | +358 40 190 1569