Rakennetun ympäristön murrosareenan tulosseminaari

SijaintiTeams (osallistumislinkki toimitetaan ilmoittautuneille)
Ajankohta17.3.2022 7.00–9.00
Ilmoittautumisaika päättyy 14.3.2022,21.55
Havainnekuvassa ratikka Tampereen kaupunkikuvassa. Kuva: Tampereen kaupunki
Kohti kestävää ja älykästä kaupungistumista Tampereen seudulla – Tervetuloa Rakennetun ympäristön murrosareenan tulosseminaariin! Resilient Smart City Solutions Ecosystem (RECO) -hankkeessa toteutettiin rakennetun ympäristön murrosareena, joka koostui neljästä työpajasta. Seminaarissa kuullaan ja keskustellaan murrosareenan tuloksista ja RECO-ekosysteemin jatkosuunnitelmista mm. Tampereen Hiedanrannan kaupunginosan rakentamisen suhteen.

Kestävän ja älykkään kaupungistumisen keskeisiä mahdollistajia ovat ilmastoystävälliset energiaratkaisut ja energiatehokas rakentaminen, sekä nämä aihealueet toimivaksi kokonaisuudeksi yhteen kytkevä automaatio ja tietotekniikka. Tampereen kaupungin vetämässä Resilient Smart City Solutions Ecosystem (RECO) -hankkeessa on tavoitteena määritellä urbaaniin kestävään elämäntapaan kytkeytyvän ekosysteemin visio ja tavoitteet. Tavoitteena on myös luoda johtamismalli innovaatioprosessin tulosten järjestelmälliseen kehittämiseen uudeksi liiketoiminnaksi. Tarkoituksena on käynnistää kestävien ratkaisuiden kansainvälinen kehitys- ja toteutusympäristö, joka tuottaa käytännön ratkaisuja ja kumppanuuksia Tampereen Hiedanrannan kaupunginosan rakentamiseen.

Rakennetun ympäristön murrosareena koostui neljästä työpajasta, jotka toteutettiin loka-joulukuun 2021 aikana Tampereen kaupungin, Tampereen yliopiston ja VTT:n järjestäminä. Työpajoissa määritimme yhdessä laajan sidosryhmän kanssa ensin vision ja tavoitteet ja sitten erilaiset potentiaaliset kehityspolut kestävälle ja älykkäälle kaupunginosakehittämiselle.

Työ on jatkunut yhteenvedon laatimisen merkeissä. Lämpimästi tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan Rakennetun ympäristön murrosareenan tuloksista sekä RECO-ekosysteemin jatkosuunnitelmista torstaina 17.3.2022 klo 9-11.

Ilmoittaudu tilaisuuteen viimeistään maanantaina 14.3.2022.

Tulosseminaari toteutetaan virtuaalisena. Lähetämme ilmoittautuneille tilaisuuden tarkemman agendan ja osallistumislinkin lähempänä ajankohtaa.

Tampereen yliopisto, Tampereen kaupunki ja VTT

Lisätietoja

Yrjö Majanne Projektipäällikkö, Tampereen yliopisto +358 40 198 1168 yrjo.majanne@tuni.fi