Mittareista tukea turvallisuuden johtamiseen

Ajankohta3.6.2021 10.00–13.00
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Työpaikkojen turvallisuuteen liittyvän tiedon määrä on räjähtänyt. Tämän tiedon tehokasta hyödyntämistä estää moni asia. Tässä tilaisuudessa esitellään SafePotential-projektissa kehitettyjä ratkaisuja haasteisiin.

Tilaisuus on SafePotential-projektin päätöswebinaari ja se on kaikille avoin.

Projektissa kehitettiin työkaluja seuraaviin tarkoituksiin:

• Turvallisuussuorituskyvyn kartta (safety performance map), joka kuvaa yksityiskohtaisesti turvallisuuteen vaikuttavia tekijöitä ja siten havainnollistaa olennaisia mittauskohteita sekä niiden välisiä yhteyksiä.
  • Turvallisuuden mittaamisen ja mittaustiedon hyödyntämisen tilan analysointiin tarkoitettu kypsyysmalli
  • Turvallisuuskulttuurin mittaamiseen ja analysointiin tarkoitettu kypsyysmalli.
  • Mittausmalli ja -työkalu turvallisuuskoulutuksen vaikuttavuuden arviointiin.

Tilaisuus järjestetään 3.6. alkaen klo 13.

Ilmoittautuminen tämän linkin kautta: https://forms.office.com/r/Z7cthwc5Sb

Ilmoittautumislinkin takaa löytyy myös tilaisuuden ohjelma.

Webinaarilinkki jaetaan ilmoittautuneille noin viikkoa ennen tapahtumaa.

Kuva: Visaxion toiminnallisen näön testiympäristö Kaupin kampuksella mahdollistaan turvallisen ja hallitun tavan tuoda henkilö osaksi simuloitua liikenneympäristöä.

Aki Jääskeläinen, Sari Tappura Tuotantotalouden yksikkö Tampereen yliopisto

Aki Jääskeläinen, aki.jaaskelainen@tuni.fi