Keskustelutilaisuus: Nuoret ja mielenterveys – miten rakennamme polun hyvään työelämään?

SijaintiTiedekulma, Yliopistonkatu 4, 00100 Helsinki
Ajankohta18.1.2024 11.00–13.00
Ilmoittautumisaika päättyy 17.12.2023,21.55
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Lähikuva nuoren henkilön kasvoista, taustalla epätarkka kaupunkimaisema. Kuvassa teksti "nuoret ja mielenterveys - miten rakennamme polun hyvään työelämään.
Yhä useammalla nuorella on mielenterveyden häiriöitä. Lähes 100 000 ihmistä oli yli 10 päivää poissa töistä mielenterveyden häiriöiden vuoksi 2022. Heistä 40 % oli alle 35-vuotiaita. Miten tähän on tultu? Mikä ratkaisuksi? Tarvitsemme toimia niin lapsuudessa, nuoruudessa kuin työurankin aikana.

LIFECON- ja ACElife-hankkeet järjestävät keskustelutilaisuuden, jossa etsimme keinoja lisätä nuorten työhön osallistumista mielenterveyden ja hyvinvoinnin vahvistamisen kautta.

Tarjolla on luotettavaa, tuoretta tutkimustietoa ja mielenkiintoinen paneelikeskustelu. Yleisö voi osallistua keskusteluun paikan päällä ja verkossa chatin kautta. Tilaisuus on maksuton.

Tilaisuus on avoin kaikille, mutta erityisesti se on suunnattu päättäjille, poliitikoille ja asiantuntijoille sekä järjestöjen ja työmarkkinajärjestöjen edustajille. Tavoitteena on tarjota luotettavaa tietoa päätöksenteon tueksi. Myös hyvinvointialueilla toimivat sote-ammattilaiset ja nuoret hyötyvät tilaisuudesta.

LIFECON-hanke on yksi Strategisen tutkimuksen DEMOGRAPHY-ohjelman viidestä hankkeesta. ACElife-hanke on puolestaan yksi Strategisen tutkimuksen YOUNG-ohjelman hankkeista. Hankkeet saavat rahoitusta strategisen tutkimuksen neuvostolta (STN), joka toimii Suomen Akatemian yhteydessä. ACElife-hanketta koordinoi Tampereen yliopisto.

LIFECON- ja ACElife-hankkeet