Ilmastopaneeli: Tamperelaiset nuoret kestävän kaupungin rakentajina

PaikkakuntaYliopistonkatu 55, Tampere
Tampere-talon tapahtumatila Sonaatti 2 ja etäyhteys
13.10.2022 15.00–17.00
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Ilmastopaneelin mainoskuva.
Tampere-talolla järjestetään 13. lokakuuta matalan kynnyksen ilmastopaneeli, jossa keskustellaan ilmastonmuutoksen hillitsemisestä ja tavoista, joilla asiaan voi vaikuttaa omassa arjessa. Kaikille avoin paneeli on nuorten järjestämä, ja sitä voi seurata myös suorana verkossa. Tervetuloa kuuntelemaan!

Haluaisitko olla osa ilmastokriisin ratkaisemista, mutta vaikuttaminen tuntuu liian hankalalta etkä oikein tiedä, mitä voisit tehdä? Tai kaipaisitko enemmän tietoa, jotta voisit edistää ilmastonsuojelua kasvattajan roolissa?

Ilmastokasvatusta tutkivan CCC-CATAPULT-hankkeen nuortenryhmä järjestää 13. lokakuuta ilmastopaneelin, jossa käsitellään monipuolisesti ilmastonmuutokseen vaikuttamista. Tule seuraamaan nuorten kutsumien asiantuntijoiden keskustelua siitä, kuinka moninaisilla tavoilla ilmastonmuutokseen voi vaikuttaa. Keskustelu on helposti lähestyttävää ja ajatuksia herättävää.

Panelistit ovat

• Elisa Aaltola (filosofian dosentti, Turun yliopisto)
  • Liban Sheik (kaupunginvaltuutettu, Tampereen vasemmisto)
  • Ida Leino (kaupunginvaltuutettu, Tampereen kokoomus)
  • Minna Laakso (globaalikasvatuksen asiantuntija, Eetti ry)
  • Elina Seppänen (energia- ja ilmastoasiantuntija, Tampereen kaupunki) ja
  • Essi Aarnio-Linnanvuori (ympäristökasvatuksen ja kestävän kehityksen yliopistonlehtori, Tampereen yliopisto).

Nuoret toteuttavat paneelin hankkeen tutkijoiden tukemana, ja sillä halutaan tarjota tietoa ja uusia näkökulmia ilmastonmuutokseen vaikuttamisesta niin koteihin kuin kouluihin. Tapahtuma on suunnattu etenkin nuorille ja heidän ilmastokasvatukseensa osallistuville, mutta tilaisuus on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille.

Tapahtuma on maksuton, eikä siihen tarvitse ilmoittautua.

Tervetuloa paikan päälle tai seuraamaan keskustelua suorana verkossa!

Lisätietoja

Väitöstutkija Anette Mansikka-aho (anette.mansikka-aho@tuni.fi) ja yliopistonlehtori, Suomen osahankkeen johtaja Inkeri Rissanen (inkeri.rissanen@tuni.fi)