Ihana raha -iltapäiväseminaari: tiede ja taide pohtivat taloutta

Sijainti Hallituskatu 19, Tampere
Tampereen Työväen Teatteri, TTT-klubi
Ajankohta26.10.2023 11.00–13.45
Ilmoittautumisaika päättyy 22.10.2023,20.59
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Näytelmän hahmo kyykyssä teatterivaatteissa.
Verotutkimuksen huippuyksikkö ja Tampereen Työväen Teatteri käsittelevät yhdessä taloutta, ihmisluonnetta ja verotuksen perimmäisiä kysymyksiä. Iltapäiväseminaarin jälkeen on luvassa TTT:n näytelmä Saituri – Ihana raha, joka on tulkinta Molièren klassikosta.

(Kuva: Tampereen Työväen Teatteri)

Kuinka itsekkyys ja raha toimivat talouden ja yhteiskunnan hyvinvoinnin ajureina? Missä määrin raha ohjaa ihmisten valintoja? Onko päätöksenteko ja tulonjako Suomessa varakkaita tai hyvätuloisia suosivaa? Entä voittaako edunvalvonta tieteen?

Iltapäiväseminaarissa tiistaina 26.10. huippuasiantuntijat pohtivat tieteen näkökulmasta verotuksen ja oikeudenmukaisuuden teemoja sekä rahan ja taloudellisen päätöksenteon merkitystä yhteiskunnassamme.

Seminaari alkaa TTT:n kantaesityksensä saaneen Saituri - Ihana raha -näytelmän kohtauksella, joka johdattaa seminaariväen pohtimaan, kuinka raha ratkaisee kaiken ja pilaa kaiken. Näytelmä on tulkinta Molièren (1622–1673) klassikosta.

Tiede ja taide yhdistämällä näytetään huomioita rahasta ja ihmisluonteesta.

Puhujina ovat Terhi Ravaska, Hanna Kuusela, Tuomas Kosonen ja Sixten Korkman. Lue puhujien esittelyt.

Moderaattorina toimii Helsingin Sanomien taloustoimittaja, uuden Saiturin toinen käsikirjoittaja Juha-Pekka Raeste. Keskustelun kokoaa Verotutkimuksen huippuyksikön johtaja, taloustieteen professori Kaisa Kotakorpi.

Seminaari ja siihen liittyvä kahvitarjoilu on maksuton. Teatterilippuja illan näytökseen on saatavilla erikoishintaan rajoitettu määrä.

Ilmoittaudu iltapäiväseminaariin 22.10.2023 mennessä.

Tutustu ohjelmaan ja katso ilmoittautuminen

Lue  näytelmästä TTT:n sivuilta.

Verotutkimuksen huippuyksikkö FIT

Lisätietoja

Lisätiedot ja ryhmien tiedustelut: Marjukka Hourunranta, marjukka.hourunranta@tuni.fi, puh. 050 470 5645.