Miksi meille markkinoidaan epäterveellistä?
Monitieteinen EPELI-tutkimushanke tutkii lapsille ja nuorille suunnattujen epäterveellisten elintarvikkeiden markkinointia. Helmikuun Tiedekahvilassa pohditaan hankkeen tutkijoiden johdolla, millaista kaupallista viestintää lapset ja nuoret kohtaavat arjessaan ja missä kanavissa. Millaisia pelisääntöjä elintarvikkeiden markkinoinnissa pitäisi noudattaa, jotta voidaan edistää lasten ja nuorten terveellisiä elämäntapoja? Mikä on yritysten, vanhempien, ja yhteiskunnan rooli asiassa? Keskustelemassa aiheesta ovat Tampereen yliopiston Tenure track -professori Elina Närvänen sekä väitöskirjatutkija Ines Kaivonen johtamisen ja talouden tiedekunnasta.
#kauppatieteet #markkinointi #terveystieto #liikunta
Mukana keskustelemassa myös Tampereen yliopiston opiskelijalähettiläs, luokanopettajaopiskelija Anniina Halonen.
Tilaisuus järjestetään Zoom-palvelussa ja osallistujilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä chatin kautta. Ilmoittaudu ja saat osallistumislinkin suoraan sähköpostiisi.
Huomio opo tai ope! Tässä myös sinulle helppo tilaisuus napata ajankohtaista sisältöä osaksi kurssiasi! Tiedekahvilat käsittelevät ajankohtaisia teemoja, jotka sopivat useisiin oppiaineisiin äidinkielestä ja viestinnästä aina yhteiskuntaoppiin ja maantieteeseen saakka. Tarjonta on osa toisen asteen ja korkea-asteen välistä yhteistyötä.
Lisätietoa Tiedekahvilasta Juniversityn verkkosivuilta .
Järjestäjä
Tampereen yliopiston lasten ja nuorten Juniversity
Lisätietoja
Tampereen yliopiston lasten ja nuorten Juniversity, juniversity@tuni.fi