Filosofian ilta: Kaupunki ilmastovastuun kantajana

Ajankohta11.3.2020 16.00–18.00
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Sääennustekartta Ranskasta kesäkuulta 2019.
Ennen alkamistaan kevääksi kääntyvä talvi panee miettimään muuttuvaa ilmastoa. Ilmastonmuutoksen kannalta yksilön kulutusratkaisuilla ei tunnu olevan juuri väliä, ja toisaalta valtiot ja niiden yhteenliittymätkään eivät näytä kykeneävän merkittäviin toimiin. Miten kaupungit ja kaupunkilaiset voisivat varautua ilmastonmuutokseen?

Kevään toisessa Filosofian illassa "Kaupunki ja kaupunkilaiset ilmastovastuun kantajina" keskustelevat Tampereen kaupungin energia- ja ilmastoasiantuntija Elina Seppänen ja vastuukysymyksistä väitellyt FT Lauri Lahikainen.

"Valtioiden ilmastotoimet tuntuvat kovin riittämättömiltä ja yksilöiden mahdollisuudet vaikuttaa auttamattoman pieniltä. Voiko kaupungit ja sen asukkaat ottaa enemmän vastuuta? Mitä Tampere tekee ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi, ja mitä tamperelaiset juuri kaupunkilaisina voisivat tehdä?"

Tilaisuuteen on vapaa pääsy, ja yleisön kysymykset, kommentit ja keskustelu on mitä tervetulleinta. Illan juontaa Tampereen yliopiston yhteiskuntatieteiden tiedekunnan Alusta-verkkojulkaisun toimittaja ja Hyvän sään aikana -toimituksen jäsen Tiina Heikkilä.

Filosofian illat järjestää filosofinen aikakauslehti niin & näin yhdessä Tampereen kaupunginkirjaston ja Tampereen seudun työväenopiston kanssa.

Lisätietoja: https://filosofianillat.fi

Järjestäjä