FIIF-hybriditapahtuma: Tekoälyratkaisujen edistäminen yrityksissä – AI-lähettiläs

Tampereen ammattikorkeakoulu
PaikkakuntaTAMK, Kuntokatu 3, Tampere
TAMKin auditorio A3-27 ja Teams
16.2.2023 11.00–14.00
Ilmoittautumisaika päättyy 13.2.2023,21.00
Kädet puhelimella ja taustalla tietokone.
Yrityksillä on piilossa olevaa pääomaa, jota ei ole osattu hyödyntää monessakaan pk-yrityksessä. Piilotettua pääomaa löytyy yritysten omasta datasta, jota on usein hyödynnetty vain datan alkuperäiseen käyttötarkoitukseen. Tule kuulemaan, miten datan ja liiketoiminnan saa keskustelemaan tiiviisti keskenään. Tapahtuman järjestävät FIIF Finnish Industrial Internet Forum, AI-lähettiläs-hanke ja Tampere AI-ekosysteemi.

Tapahtumassa lähestytään tekoälyratkaisujen edistämisen moninaisia keinoja kahden asiantuntijapuheenvuoron ja AI-lähettiläs-hankkeessa toteutettujen yrityskeissien kautta. Nämä opit ja kokemukset avaavat hyvin tekoälyn ja datan edistämiseksi tarvittavia erityyppisiä ja –kokoisia toimenpiteitä, joissa liiketoiminta ja data keskustelevat tiiviisti.

Luvassa on opettavia kokemuksia kaikille datasta ja liiketoiminnan kehittämisestä kiinnostuneille. Tilaisuus on maksuton.

Aika: 16.2.2023 klo 13–16
Paikka:  Tampereen ammattikorkeakoulu, Kuntokatu 3, Tampere, auditorio A3-27 ja Teams

Alustava ohjelma

• “Business Value from Data” – Aleksi Roima, Futurice
  • “Building data-driven cities” – Markku Niemi, Business Tampere
  • “Data-centric AI” – Sami Laine, Siili
  • “Cutting Edge: Material Need Prediction with AI in Gasket Manufacturing” – Jaakko Niukkala, TT Gaskets

AI-lähettiläs-hanke on Tampereen ammattikorkeakoulun ja Turun yliopiston toteuttama kaksivuotinen ESR-rahoitteinen hanke. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Tampere AI -ekosysteemin kanssa.

Ilmoittaudu mukaan FIIF:n verkkosivuilla. Lisätietoa tapahtumasta FIIF:n verkkosivuilta.

Kuva: Shutterstock

AI-lähettiläs-hanke, FIIF ja Tampere AI -ekosysteemi

Kohderyhmä

Kaikki datasta ja liiketoiminnan kehittämisestä kiinnostuneet sekä pk-yritykset