Digital Transformations of Feminisms in Russia and Eastern Europe

Ajankohta27.1.2023 12.00–15.30
Ilmoittautumisaika päättyy 26.1.2023,21.59
FEMCORUS logo
Tervetuloa perjantaina 27.12.2023 järjestettävään verkkoseminaariin "Digital Transformations of Feminism in Russia and Eastern Europe". Keskustelun aiheena ovat erityisesti Venäjän ja Itäisen Euroopan feminismien nykytila, aktivistien, taiteilijoiden ja toimittajien haasteet nopeasti muuttuvassa mediaympäristössä ja kommunikaatioteknologian merkitys ylirajaiselle aktivismille.

Tapahtumaa järjestävät yhdessä UCL SSEES sekä Tampereen yliopiston FEMCORUS-projekti. Alun perin seminaari oli suunniteltu viime vuoden marraskuulle, mutta tilaisuus on siirtynyt ja vielä mahtuu mukaan.

Verkkoseminaariin voi ilmoittautua 27.1.23 torstaihin mennessä. Tapahtuma järjestetään Zoomin välityksellä klo 14-17 Suomen aikaa. Tilaisuus on englanninkielinen.

Ohjelma:

klo 14.00 Tilaisuuden avaus: FEMCORUS-tiimi (Tampereen yliopisto) & Ella Rossman (University College London)

klo 14.10 Keynote-puheenvuoro: Inna Perheentupa (Turun yliopisto) aiheesta "Digital feminist activism in Russia and beyond - challenges & possibilities". Keskustelua moderoi Saara Ratilainen (Tampereen yliopisto).

klo 15.00 Keskustelutilaisuus "Digital feminism and its transformations". Keskustelussa puhujina ovat Natalia Kovyliaeva (Tartun yliopisto), Viktoria Kravtsova (Feminist Translocalities), Lola Tagaeva (Verstka media), Maryia Shkumayeva (Feminist Anti-War Resistance). Keskustelua moderoi Ella Rossman (UCL SSEES).

16.30 Tilaisuuden päätös

Lisätietoja sivuiltamme femcorus.org

Tervetuloa mukaan!

UCL SSEES & FEMCORUS