
Research topics
critical reading, online credibility evaluation skills, prior knowledge in online credibility evaluation, instructional design
Research fields
digital literacies, educational psychology
Funding
Latest publications
Explicit video-based instruction enhanced students’ online credibility evaluation skills: Did storifying instruction matter?
Kiili, C., Kiili, K., Räikkönen, E. & Coiro, J., May 2025, In: Computers and Education. 229, 105252.Research output: Contribution to journal › Article › Scientific › peer-review
Full ADHD Health Literacy Game: Identification with the Game’s Main Character
Hirvonen, H., Kiili, K. & Kiili, C., 19 Aug 2025, Proceedings of the 9th International GamiFIN Conference Ylläs, Finland, April 1-4, 2025. D'souza, P., Tang, H., Xi, N. & Hamari, J. (eds.). CEUR-WS, p. 44-60 17 p. (CEUR Workshop Proceedings; vol. 4012).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Conference contribution › Scientific › peer-review
Online credibility evaluation skills in upper secondary students: The role of grade level, argument evaluation, and analytic thinking dispositions
Svedholm-Häkkinen, A. M., Forzani, E., Coiro, J. & Kiili, C., Feb 2025, In: LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES. 118, 102640.Research output: Contribution to journal › Article › Scientific › peer-review
Towards Renewal and Repair: Crossing Boundaries and Building Hybrid Contexts in International Digital Literacies Research: Part of the strcutured poster session (Crossing Boundaries and Forging New Paths in Digital Literacies Research)
Castek, J., Coiro, J., Forzani, E., Hagerman, M. S., Kiili, C. & Sparks, J., 23 Apr 2025.Research output: Other conference contribution › Poster › Scientific
Empowering teachers to educate critical online readers
Kiili, C. & Kulju, P., 11 Jul 2024, Critical Reading of Digital Texts: The Emile Project : Empowering Schools in Self-Regulation of Media and Information Literacy Processes. Tarchi, C. (ed.). Italy: Hogrefe, p. 89–107; 129–133 24 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter › Scientific
Funky Facts -etsiväkoulu: Opettajan materiaali
Kiili, C. & Anttonen, R. (Contributor), 25 Jan 2024, Avointen oppimateriaalien kirjasto.Research output: Other contribution › Open educational resource
Funky Facts -etsiväkoulu: Oppilaan materiaali
Kiili, C. & Vahtolammi, J. (Illustrator), 25 Jan 2024, Avointen oppimateriaalien kirjasto.Research output: Other contribution › Open educational resource
Lukiolaiset Instagram-postausten luotettavuuden arvioijina: Visuaalinen viestintä haastaa kriittistä lukutaitoa
Kupiainen, R. & Kiili, C., 2024, Mediakasvatus hyvinvoinnin ja osallisuuden tukena. Airola, E., Kanerva, A., Kupiainen, R., Maasilta, M., Mäenpää, M., Pekkala, L. & Salomaa, S. (eds.). Kansallinen audiovisuaalinen instituutti ja Kulttuuripolitiikan tutkimuskeskus Cupore, p. 38–51 (Kansallisen audiovisuaalisen instituutin julkaisuja; no. 10/2024)(Cuporen verkkojulkaisuja; no. 81).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter › Professional
Pintaa syvemmälle – Ääneenajattelututkimus suomea toisena kielenään opiskelevien lukiolaisten luetunymmärtämisestä
Viertola, E. & Kiili, C., 4 Sept 2024, In: Kieli, koulutus ja yhteiskunta. 15, 4Research output: Contribution to journal › Article › Professional
Pre-service teachers evaluating online texts about learning styles: there is room for improvement in justifying the credibility
Kulju, P., Hämäläinen, E., Mäkinen, M., Räikkönen, E. & Kiili, C., 2024, In: Frontiers in Education. 9, 1451002.Research output: Contribution to journal › Article › Scientific › peer-review