Kandidaatintutkielmaseminaari, 10 op
- Kuvaus
- Suoritustavat
- Suoritustapa 1
Kandidaatintutkielmaseminaari (Osallistuminen opetukseen); englanti, suomi
Ohjelmassa oleva opetus
Kandidaatintutkielmaseminaari, muuntotyöryhmät (yleinen ja varhaiskasvatuksen monimuoto-opetus), Opinnäytetyö alemmassa korkeakoulututkinnossa
Kandidaatintutkielmaseminaari, Kandidaatintutkielmaseminaari, tammikuussa 2019 aloittaneet ryhmät
Kandidaatintutkielmaseminaari, Kandidaatintutkielmaseminaari, opinnäytetyö alemmassa korkeakoulututkinnossa
Kandidaatintutkielmaseminaari, Opinnäytetyö alemmassa korkeakoulututkinnossa
Kandidaatintutkielmaseminaari, Seminaari
Kandidaatintutkielmaseminaari, Kandidaatintutkielmaseminaari, opinnäytetyö alemmassa korkeakoulututkinnossa
Ryhmien opettajat antavat ohjausta laajasti erilaisista kasvatustieteellisistä aiheista. Oman tutkimustyönsä pohjalta ohjaajilla on erityisasiantuntemusta seuraavista teemoista:
Hanna Hjelt:
- varhaiskasvatus, lapsuus, lasten arki, varhaiskasvatuksen työelämä
Elina Kuusisto:
- eettinen herkkyys varhaiskasvatuksessa, kasvun ajattelutavan pedagogiikka ja oppimiseen vaikuttavat uskomukset, katsomuskasvatus varhaiskasvatuksessa, varhaiskasvatuksen opettajien kulttuurienvälinen kompetenssi,
inklusiivisuuskasvatuksen toteutuminen päiväkodin arjessa
Sari Mullola:
- opettajaksi
opiskelevien/opettajien (myös muut ammatti-ryhmät) työhyvinvointi,
- opettajuuden yksilölliset
kehityspolut (opintomenestys, kokemukset opinnoista ja niiden
mielekkyydestä, ammatti-identiteetin kehittyminen, urapolku ja uralla
viihtyminen/pysyminen) sekä niitä selittävät mekanismit
- ammatillista
hyvinvointia suojaavat ja altistavat tekijät:
a) opiskelijan /
opettajan / oppilaan yksilölliset resurssit, kuten temperamentti,
persoonallisuus, motivaatio, vuorovaikutustaidot ja stressialttius, b) opiskelu- ja
työstressi, opintojen/työn imu ja oikeudenmukaisuus, opintojen ja
perhe-elämän yhdistäminen
- lapsuuden
ympäristöllisten (esim. SES, perhedynamiikka ja kasvatusasenteet) ja
biologisten tekijöiden (esim. temperamentti, sukupuoli) yhteys yksilön
kehitykseen ja hyvinvointiin (koulumenestys, persoonallisuuden eri
osa-alueet, koulutus, työura)
Maiju Paananen:
- varhaiskasvatus, lapsuus, lasten arki, varhaiskasvatuspolitiikka
Elisa Tanner:
- joulukuussa -19 perustetun lisäryhmän opettaja
Elina Kuusiston ja Sari Mullolan ryhmiin varataan kumpaankin kaksi paikkaa avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijoille.
Pekka Räihän ja Hanna Vilkan ryhmien toteutukset ovat siirtyneet syksylle/alkamaan syksyn puolella.